Nu är det så här att jag har tänkt att förvara mina pellisar i mitt föråd där en värmefläkt ser till att temperaturen ligger mellan 5-10 plus under vintern...
...men för ett tag sedan så var de ju vandaler här i området och de kastade alla mina pellisar i en jättestor och bred buske med ett dike bakom...jag hittade de flesta (förlorade ett par tre stycken) och de vart lite tilltufsade...jag tog omedelbart in dem för vård i värme och under lysrör...de har precis slutat blomma och en del grenar har börjat torka in...jag hade inte hunnit göra iordning hyllorna där pellisarna ska stå förens nu...
...mina frågor är nu...
...kan jag klippa ner dem lite nu pga av storleken...och att de inte får plats under hyllorna...?
...och de har ju stått i mitt sovrum som har en temperatur på ca 22 grader...hur gör jag för att de ska klara av temperaturväxlingen från 22 till 5-10 grader?
...jag tycker att två av mina pellisar redan ser döda ut...de är super torra enda ner till jorden...kan de ha dött redan eller är de bara i vila...och att rötterna fortfarande lever...?
Kom på en sak...alla pellisarna utom de två som har torkat in har det vuxit låååånga nya grenar på...ska de tas bort?