Piccante
Detta är kanske fel avdelning men här brukar allvetare kunna ge snabba svar. Ett alternativ till att beställa dyra fröer är att köpa exotiska frukter själv och pilla ut fröerna. Då får man ju dessutom goda frukter att äta upp biggrin.gif men var hittar man välsorterade frukt och grönsaksbutiker som har stort sortiment av tropiska frukter??? lokala ICA butiken har ju inte direkt det utbudet man önskar alltid.

Blev nyfiken på Feoija som jag läste om idag, sen finns det massa spännande asiatiska grönsaker/ frukter med som jag vill prova. Har ni tips om någon bra butik i Göteborgs regionen, helst i Gbg? Funderar på att besöka Saluhallen (Kungstorget) i morgon och kolla där. Men tar gärna emot fler tips.
pejori
CITAT (Markus_H @ 31-10-2007, 22:08) *
Detta är kanske fel avdelning men här brukar allvetare kunna ge snabba svar. Ett alternativ till att beställa dyra fröer är att köpa exotiska frukter själv och pilla ut fröerna. Då får man ju dessutom goda frukter att äta upp biggrin.gif men var hittar man välsorterade frukt och grönsaksbutiker som har stort sortiment av tropiska frukter??? lokala ICA butiken har ju inte direkt det utbudet man önskar alltid.

Blev nyfiken på Feoija som jag läste om idag, sen finns det massa spännande asiatiska grönsaker/ frukter med som jag vill prova. Har ni tips om någon bra butik i Göteborgs regionen, helst i Gbg? Funderar på att besöka Saluhallen (Kungstorget) i morgon och kolla där. Men tar gärna emot fler tips.

jag brukar kolla dom små grönsakshandlarna ute i förorterna...hittar en del kul där, så ta en tur till angered och bergsjön. tummenupp.gif
Tosan
Jag tycker ju det borde vara busenkelt i storstan! Fast kanske lite svårare att leta reda på rätt iofs, det finns ju bra många fler att välja på.
Vi har en liten kvarters-ICA på andra sidan ån med jättebra sortiment, jättespännande att handla där smile.gif
Piccante
CITAT (Tosan @ 31-10-2007, 22:20) *
Jag tycker ju det borde vara busenkelt i storstan! Fast kanske lite svårare att leta reda på rätt iofs, det finns ju bra många fler att välja på.
Vi har en liten kvarters-ICA på andra sidan ån med jättebra sortiment, jättespännande att handla där smile.gif

Problemet är ju just att storstaden är så stor!!! Tar ett tag att gå runt och besöka alla. Centralt finns det säkert en hel del och ute i förorterna ännu fler.
Tosan
Ja man måste veta var man ska börja leta... Här har vi 4 Ica och 2 Konsum så det är ju som lätt att leta igenom även om de ligger i varsin ände av stan smile.gif Precis som det ska va, har de inte på ena stället går man på det andra, enkelt och bra smile.gif
MariaS
Hemköps-butikerna brukar vara mycket välsorterade på både frukt och grönt. Dessutom har de mycke ekologiskt, vilket gör frösådderna ännu säkrare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon