Full version: Startmenyn
Kathy

Hur gör man för att lägga in länk/ikon (till en nyskapad mapp) på startmenyn?
Jag vill ha länken/ikonen där "mina bilder", "mina dokument", "min musik" ligger, dvs ovanför "den här datorn" och "mina nätverksplatser" i startmenyraden.
Hoppas ni förstår vad jag menar. blush.gif
Tosan
Har ingen aning, mina ligger där... Men vad har du för operativsystem?
Iaf i XP kan du ändra utseendet mellan klassisk och standard eller nåt sånt...
Trädgårdsflanören
Du kan dra in dem från filen program som ligger nedanför..
Alba
Det går också högerklicka på mappen och välja "Skicka till...skrivbord (skapa genväg)"
Mollis
CITAT (Kathy @ 01-11-2007, 09:24) *
Hur gör man för att lägga in länk/ikon (till en nyskapad mapp) på startmenyn?
Jag vill ha länken/ikonen där "mina bilder", "mina dokument", "min musik" ligger, dvs ovanför "den här datorn" och "mina nätverksplatser" i startmenyraden.
Hoppas ni förstår vad jag menar. blush.gif

Jag tror jag vet vad du menar, men dessvärre är det nog inte så enkelt att lägga nya mappar där, det kan nog gå om man går in i registret och härjar, men det är inte att rekommendera....de som skapat operativsystemet vill helt enkelt inte att man ska "klottra ner" den delen av systemet..

//Mollis
Kathy
CITAT (Alba @ 01-11-2007, 11:01) *
Det går också högerklicka på mappen och välja "Skicka till...skrivbord (skapa genväg)"

Jooo, det vet jag.
Men jag vill inte ha någon genväg till skrivbordet utan till startmenyn.

Har XP.
LadyG
Du kan inte högerklicka på starknappen och välja något i stil med "egenskaper" eller möjligen "anpassa start-menyn"? Jag sitter med Vista så jag kan inte kolla på min egen maskin, men jag har för mig att det ska gå att göra så.
Kathy
CITAT (Trädgårdsflanören @ 01-11-2007, 09:55) *
Du kan dra in dem från filen program som ligger nedanför..

Njaeä...?
Jag har
- mina dokument
- mina bilder
- min musik
- den här datorn
- mina nätverksplatser

Här vill jag lägga in en ny mapp på menyn.

Sen kommer;
- kontrollpanelen osv...

CITAT (LadyG @ 01-11-2007, 14:23) *
Du kan inte högerklicka på starknappen och välja något i stil med "egenskaper" eller möjligen "anpassa start-menyn"?

Jodå, där har jag också varit och kikat.
Det enda jag kan göra är att ta bort genvägar.
LadyG
Hjälper det här:
http://www.microsoft.com/resources/documen...w.mspx?mfr=true
Netha
Enklast är att du bara drar ner mappen från skrivbordet till Start-knappen nere till vänster.
Krolliljan
CITAT (Netha @ 03-11-2007, 13:24) *
Enklast är att du bara drar ner mappen från skrivbordet till Start-knappen nere till vänster.

Så då har man lärt sig ngt nytt igen thanks.gif
Mollis
CITAT (Netha @ 03-11-2007, 13:24) *

Jo, fast då hamnar den ju inte precis där Kathy vill ha den, ovanför "Den här datorn" och under "Min musik" utan i den vänstra kolumnen....

//Mollis
*Stintan*
Om du högerklickar i det blå fältet där du vill ha in ikonen så du ser "egenskaper" klicka där så kommer det upp en ruta klicka där på "startmenyn" och sedan på "anpassa" så ser du vad du kan få in där. Tror inte att man kan välja att lägga in annat just där men däremot kan man lägga till i vänstra kolumnen genom att dra dit objektet från skrivbordet.
Netha
CITAT (Mollis @ 03-11-2007, 17:36) *
Jo, fast då hamnar den ju inte precis där Kathy vill ha den, ovanför "Den här datorn" och under "Min musik" utan i den vänstra kolumnen....

//Mollis

Precis... den hamnar i vänstra kolumnen. Tror inte att man öht kan få in mappar i den högra...
men då har man iaf mappen i startmenyn och slipper ha den på skrivbordet.
Så har jag gjort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon