Axo
Hej!

Jag är nybörjare vad gäller skötsel av växter. Har nu en Magnolia, en Bambu (2-3m), och ett litet olivträd i krukor på min balkong. Nu börjar frosten och vintern komma och jag vet inte hur jag skall göra för att de skall överleva. Skall de tas in? Skall de placeras i källare? Räcker det med att täcka växterna med en säck? Hur ofta skall de vattnas? Mycket tacksam för tips och råd!

Jag bor i lägenhet och har inget garage eller stort förråd...

Mvh
Petter
MariaS
Hej och välkommen hit blomma.gif Det var inga dåliga växter du har på balkongen. Beror på var du bor i landet (zon?). Bor du i de södra delarna, räcker det att du skyddar krukorna. Detta görs enklast med: gamla trasmattor, eller bubbelplast, frigolitchips i säck tillsammans med krukan. (några förslag) Men det underlättar om man vet vilken zon man bor i, för att veta om du dessutom ska släpa in växterna efter ett par frostknäppar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon