aanderss
Bara så ni vet de och inte blir besvikna
Kathy
CITAT (aanderss @ 02-11-2007, 10:38) *

Jag får aldrig någon morgontidning. rolleyes.gif wink.gif
Tosan
CITAT (aanderss @ 02-11-2007, 10:38) *

Ne... jag kom på det när jag läste dagens å såg att det var tv för hela helgen -cry-.gif I övrigt hatar jag söndagar, det är "min" morgon att gå upp med sonen å då kommer det ingen tidning... crying.gif
aanderss
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 10:49) *
Ne... jag kom på det när jag läste dagens å såg att det var tv för hela helgen -cry-.gif I övrigt hatar jag söndagar, det är "min" morgon att gå upp med sonen å då kommer det ingen tidning... crying.gif

va kommer inte din tidning ut på en söndag
Tosan
Ne -cry-.gif
Vaddå gör den det på andra ställen? Fast det händer väl för lite här på helgerna, och dessutom är väl tidningen lite för liten för att orka hålla personal på helgerna skulle jag tro... Men visst är det orättvist?
aanderss
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 10:54) *
Ne -cry-.gif
Vaddå gör den det på andra ställen? Fast det händer väl för lite här på helgerna, och dessutom är väl tidningen lite för liten för att orka hålla personal på helgerna skulle jag tro... Men visst är det orättvist?

oja många tidningar kommer ut en söndag.
MariaS
Vilken tur att man inte har någon dagstidning. NLT som finns här kommer ändå bara ut tre dagar i vackan med gamla nyheter. T.ex. om det händer något på torsdag eftermiddag kommer det först på måndag i tidningen... Kan kvitta.
Sen hinner jag nog inte läsa någon tidning i morgon bitti. Ska åka och hämta 30meter björkved. TAr sin tid att stapla sen.

Ved är bra. Värmer många gånger. 1: vid avverkning, kvistning och kapning. 2: Kapning och klyvning. 3: Stapla. 4: bära in. 5: elda. 6: bära ut och sprida askan, så sorken inte äter upp allt man har.

FAst då hade ju morgontidningen varit bra att ha att tända med förstås....
Ciczi
Ne -cry-.gif

CITAT (aanderss @ 02-11-2007, 10:58) *
oja många tidningar kommer ut en söndag.

Vanligare är faktiskt att tidningen inte kommer ut på söndagar. Det är oftast bara i storstadsområdena som tidningen kommer alla dagar i veckan. (syftar inte på de s.k. kvällstidningarna utan endast på de man kan prenumerera på)
Sydsvenskan, DN, SvD, GP, UNT är några ex på 7-dagarstidningar.

hittade en länk på wikipedia om 7-dagars tidningar

Ciczi
aanderss
CITAT (Ciczi @ 02-11-2007, 11:31) *
Ne -cry-.gif

Vanligare är faktiskt att tidningen inte kommer ut på söndagar. Det är oftast bara i storstadsområdena som tidningen kommer alla dagar i veckan. (syftar inte på de s.k. kvällstidningarna utan endast på de man kan prenumerera på)

Ciczi

Jag är själv tidningsbud och här kommer nästan alla tidningar ut en söndag men några tidningar sammarbetar då så de är samma tidning. sydsvenskan och skånska dagbladet är till 90% samma tidning en söndag.
Tosan
CITAT (Ciczi @ 02-11-2007, 11:31) *
Ne -cry-.gif
hittade en länk på wikipedia om 7-dagars tidningar

Ciczi

Ja det var nog ungefär det jag trodde... men jag började nästan tro att vi var nästan ensamma om det...
Ciczi
CITAT (aanderss @ 02-11-2007, 11:36) *
Jag är själv tidningsbud och här kommer nästan alla tidningar ut en söndag men några tidningar sammarbetar då så de är samma tidning. sydsvenskan och skånska dagbladet är till 90% samma tidning en söndag.

Är du tidningsbud i Malmö då eller? Om man går bort från större städer i Skåne (i detta fallet Helsingborg och Malmö) så kommer tidningen (om man inte har sydsvenskan eller skånskan, HD eller NST) inte ut på söndagar.

Ciczi
aanderss
nä jag jobbar inte i malmö men jag jobbar i skåne. hd nst landskrona posten är alltid samma tidning bortsätt i från lokalsidorna
Krolliljan
Jag tror jag kollar ändå. Kanske någon granne har lagt dit någon trevlig hälsning crazy.gif naughty.gif
Alphaville
Men... Vad ska jag då läsa till frukosten? -cry-.gif
Alba
Det sämsta med dubbelhelger är att tidningen inte kommer på 2 dagar.
ingrid fuxwall
Själv får jag söndagstidningen på måndag, om jag har tur
Anki på Öland
Vår lokaltidning har som motto - tre nummer i veckan räcker..........
Det gör det - när det gäller tidningen i alla fall tongue.gif
Anki
aanderss
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-11-2007, 20:41) *
Själv får jag söndagstidningen på måndag, om jag har tur

kommer den inte varje vecka
ingrid fuxwall
CITAT (aanderss @ 02-11-2007, 21:25) *
kommer den inte varje vecka

Nog tror jag GP oftast kommer ut varje vecka men på vägen kan det ju hända något och det gör det ibland i perioder (tidningbudet eller liknade)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon