Full version: aj aj ....
råse-marie
Ajaj ... -cry-.gif fick ont i hälen eller precis på sidan om hälen härom dagen trodde att det skulle gå över .
Men inte ... känns något bättre när jag inte går men till saken hör att jag ska till Stockholm imorgon och då blir det ju till att gå en del no.gif
Har försökt att linda och smörja men utan något resultat .
Någon som har något tips ?? unsure.gif
anna_rispan
Är det hälsporre kan det hjälpa om du köper ett inlägg. Sportaffären har. Skynda dig innan de stänger. smile.gif
myskmadra
Har du nåt vriststöd eller liknande hemma - finns på apoteket att köpa annars. Stöttar bättre än linda!
Och blir inte så klumpigt i skon.
Vad mer råd att ge?
Bästa skorna du har och ta det lugnt.
Jag har själv trampat snett och vrickat till ena foten (för minst 5:e gången) ( slap.gif Klag, klag)
Tog fram foppatofflorna och de känns jättebra att gå i!
Lite kalla utomhus, men vad gör man? ohmy.gif
Ha det så trevligt i Stockholm!

Ja, jag kom också på det om häsporre!
Symptom på hälsporre:

Smärtor på och under hälen vid belastning
Smärta i hälregionen, ofta på morgonen, stelhet och hälta vid de första stegen
Smärta om du står på tå eller går på häl
Ömhet vid tryck på hälbenet

Ta det försiktigt, det kan bli långvarigt!
Myskmadra
råse-marie
oj men kan det komma så plötsligt ..
OCh går det över av sig själv sen ???

Ja jo..... jag har ju oxå såna fiiiiina tofflor .. shy.gif
får väl ta dom till storstaden,snyggt värre . cool.gif
anna_rispan
Ja det kan komma plötsligt.

Fast om du köper såna där inlägg kan du ta vilka skor som helst och det funkade för mig. Det lättar trycket för det är som en lätt gropp under hälen på det inlägget.

Mitt gikc över av sig själv. Men det kan ta olika lång tid och sen måste man vara försiktig med skor.
Rossi
Fast hälsporre brukar väl mer kännas under foten.

Du kanske bara har sträckt en sena eller muskel?

Ta det försiktigt och hoppas att det snart slutar smärta!
anna_rispan
Hmm, ja kanske mitt under o i hälen. Det är lite svårdefinierbart. Men kanske även vid en sträckt sena kan det där inlägget lätta?? Trycket minskar ju.
Gossen Ruda
Jag har haft ont i vänsterfoten i 2-3 veckor, från hälen och framåt på utsidan av foten. Har gjort ont så mycket att jag ofta haltat. Misstänker att det kommit via ett par skor där nånting i sulan förskjutit sig så det tryckt på hälen. Värken gick inte över trots att jag skippat skorna så i onsdags började jag med en Naprosynkur. 750 mg onsdag och torsdag och idag är värken puts väck. En fantastisk medicin, rekommenderas. Prata med en läkare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon