Full version: CERISE BOUQUET
Christina i Taxinge~
Läste om Cerise Bouquet på Flora Linnea - den skulle jag vilja ha.
Nån som har den....?

Kajsa
Cerise Bouquet
Nej, men jag måste kolla vad det var, men 4 m bred jag har inte plats Christina, tyvärr
noranettan
Hur har du tänkt med den Christina? Doft av hallon, det låter gott! I karamellrabatten?
Christina i Taxinge~
Nä, inte i Karamellen, där är det fullt!
Jag har ju ett fult fårstängsel runt hela trädgården....och alla rosor som kan tänkas dölja det är välkomna här!
Det var tanken smile.gif

Mejal
Oj oj oj, vad med rosor du kan köpa in nu.. hur stor är din tomt? Det måste bli MINST 200 nya rosor! yahoo.gif
Christina i Taxinge~
Hehe.....nä, inga 200 rosor - bevare mig väl! tongue.gif
Det är bara småbitar av stängslet kvar nu som ska "kläs in", så en eller annan ros lär det bli. Förutsatt att de är breda/stora.

Mejal
Hur fungerar det mot rådjur, fårstängsel insnärjt i stickig ros? Kommer de in iallafall?
Christina i Taxinge~
Jag har nu en rådjursbock som bosatt sig bland mina rosor.....han ställer inte till så mycket skada förutom att skrämma mig - han viker inte undan när jag kommer!
Där jag har rosor vid fårstängslet undviker han att ta sig in, men det är ju några meter här & där som saknar rosor....
zaaritha
Han verkar ju nästan vara tam!
Anna NV Uppsala
Jag sökte i roslistan, fick 21 träffar men naturligtvis inte Cerice B. Fick kika hos Flora Linnea, ojoj, den var läcker. Men zon 3, äsch då förtränger jag den. Men klart du ska testa Christina! Tänker du beställa?.... *host... host*....
Christina i Taxinge~
Nja, inte är bocken tam.....snarare revirdominant eller vad man ska kalla det! unsure.gif
Det finns tillfällen när han gått emot mig efter att jag försökt skrämma bort honom - då backar jag.
De sylvassa hornen vill jag inte komma i kontakt med! no.gif

*host, host* på dig själv, Anna biggrin.gif
Vill du vara med om jag beställer?
Men det kommer att dröja ett bra tag innan det blir dags.
Först måste allas sortiment kollas noggrannt.....och sen blir det till att ändra i "listan" osv osv
Ja, du vet hur det är naughty.gif

zaaritha
Vifta mot bocken med nå´t stort vitt!
T ex stort vitt papper eller vit duk, vitt lakan, el dyl.
Vitt = fara, för rådjur.

4 m bred!
Låter ju precis som det jag skulle behöva utmed stängslet på norrsidan!
Men, den kanske inte trivs där?
I o för sej, så är där sol 2/3 av dagen.
Anna NV Uppsala
Hihi, ja när du frågar så snällt ... rolleyes.gif

Men leverans till våren väl? Eller ska vi skaka liv i vintergrävarklubben? Näää..

Jag funderar på att beställa från Rosenposten. Har inte kommit till skott än bara. Tappade rätt mycket gnista vid det förmårrade AoT-haveriet, men det ska väl gå över. Har du några akuta behov från Rosenposten?

Jaja vi får fundera... jag ligger inte direkt i startgroparna heller för mer beställning. Egentligen behöver jag väl inte fler rosor, hmmm...
Christina i Taxinge~
Zaaritha, sol 2/3delar av dagen passar utmärkt för rosor! Klart du ska testa! Vad har du för zon...?

Hehehe....jag skulle kanske draperat hela mig i ett lakan nu ikväll när bocken stod vid kökstrappan och käkade på Kärleksörten - halloweenhallibaloo i Taxingeskogen! giggle.gif
Ska prova ditt förslag vid tillfälle!

Anna,
- inga akuta behov här! Vintergrävde gjorde jag när jag var ung - för sisådär 3-4 år sedan(?)... whist.gif
Nu ska jag bara smörglida genom rossortimenten under vintern och beställa nån gång i januari (om behoven kvarstår)

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon