Full version: rekord?
Farbror Blå
kollade snabbt in på förmiddagen och såg dessa siffroro i statistiken :

113 gäst(er), 16 medlem(mar), 14 anonym(a)

vilken mängd gäster!!!!
aanderss
ja vad kan de bero på
sqrulan
wacko.gif Kan det verkligen stämma??

Berith
Tror att jag har frågat detta förut... g.gif Men kan det inte vara så att alla besökare räknas här, även dom på "framsidan"?
Leia
CITAT (Berith @ 03-11-2007, 11:10) *
Tror att jag har frågat detta förut... g.gif Men kan det inte vara så att alla besökare räknas här, även dom på "framsidan"?

Tror att du har rätt där faktiskt. smile.gif
Krolliljan
Tittade i "senaste aktivitet" just då var det ca 30 som visade forumindex men alla andra var i ngn tråd och de 30 söker väl ngt att läsa ( eller dricker kaffe) .
Jag tror att det stämmer.
anna_rispan
Nej det är bara forumsbesökare. Vad menas med framsidan??

Om man klickar i alternativet att visa gäster under senaste aktivitet så ser man vad de kikar på. Klickar man i visa medlemmar ser man vad de kikar på.

Jag tror att en del gäster är medlemmar som inte vill att det ska synas när de är här. Obs. det är mina spekulationer alltså.

Jag gillar att det är många gäster här. Hej hej alla gäster!! Vinkivink!!
*Stintan*
Tror att många är inne och läser utan att logga in. Vill man inte synas så kan man ju logga in som anonym.
För övrigt tycker jag att det alltid är väldigt många som står som gäst.
Berith
"Framsidan" - heter säkert nåt annat. rolleyes.gif

Kanske att det är så att gästerna räknas om varje gång dom gör nåt?

Gäst 1 kollar i avdelningen för Rosor - en person. Gäst 1 kollar i avdelningen för Natur - två personer...

Så om Gäst 1 klickar både här och där, och här igen så blir det plötsligt 3 personer...? Neej, det låter för knasigt. thumbdown.gif
anna_rispan
berith: jaha den framsidan. nej den är ju inte med. det syns ju om man läser på senaste aktivitet. o nej jag tor inte helelr att det räknas dubbelt eller trippelt.
Berith
CITAT (anna_rispan @ 03-11-2007, 12:11) *
berith: jaha den framsidan. nej den är ju inte med. det syns ju om man läser på senaste aktivitet. o nej jag tor inte helelr att det räknas dubbelt eller trippelt.

Ja då är det väl helt enkelt så att vi har många gäster här. yes.gif Säger också välkomna, hoppas ni hittar vad ni letar efter och registrerar er som medlemmar.
RibesRubusVitis
Jag kan också tänka mig att många av ”gästerna” egentligen är medlemmar; själv läser jag flera gånger om dagen, men loggar bara in om jag får lust att yttra mig i en tråd. (Sedan ett tag måste jag också logga in för att kunna se vissa bilder.) Men då klickar jag direkt på ”Skriv svar”, väntar på felmeddelandet och loggar in därifrån. Med min gamla dator går detta mycket snabbare än att skyfflas hit och dit och behöva leta upp tråden igen.
jaken
Jag vet av erfarenhet från andra forum att "gäster" ofta är sökrobotar som är inne och indexerar forumet. dvs. tex google eller altavista är inne och kategoriserar inlägg här på forumet.

tror inte de kommer vinka tillbaka...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon