kira
Läste ett tips om att det är bra att sätta till lite kaffe i orkidevattnet då du vattnar,ger riklig blomning,lär sänka PH-värdet.Vet ej om jag vågar prova....eller.

ingrid fuxwall
Testar du så berätta om det fungerade. Sedan undrar jag hur mycket kaffe?

ingrid
aldo
Det ska jag prova !
MariaS
När jag sitter här och läser i forumet händer det som regel utan undantag, att jag glömmer dricka upp mitt kaffe. Eftersom orkisarna står i fönstret bredvid mig, är det väl bara att vända sig om då, eller...
aldo
Hoppas det går bra med sk snabbkaffe flirting.gif
kira
Enligt tipsaren i tidningen så ska man hälla "lite kaffe i vattnet" personen if,har fått tipset av en apotekare o som sagt det sänker ph-värdet,Det som jag är lite fundersam över är att man har ju redan lågt ph-värde för orkideerna då de har surjord.Ivf.ska jag prova,berättar sen.......... yes.gif

ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 03-11-2007, 17:52) *
När jag sitter här och läser i forumet händer det som regel utan undantag, att jag glömmer dricka upp mitt kaffe. Eftersom orkisarna står i fönstret bredvid mig, är det väl bara att vända sig om då, eller...

Själv vattnar jag dem bara en gång i veckan - hur ofta vattnar du dina?
Kan inget om dessa blommor så jag suger åt mig all kunskap
jahi
Hej!
Jag vill verkligen veta hur det går med kaffet.
Vattnade dom orkisarna som behovde i går så jag kan inte prova själv nu i allafall.
Sofiia
jag har dränkt en av mina i kaffe eftersom den hade sniglar på sig. Och ja den växte nog lite extra tyckte jag. Men jag har också hörta att det endast är i början som det har gödande effekt och att effekten avtar ifall man vattnar länge med kaffe. Sedan har jag även vattnat med kaffe ett par gånger då jag inte har haft någon näring hemma.

Tycker nog att det funkar, men effekten lär ju ska avta med tiden då.
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 03-11-2007, 19:23) *
Själv vattnar jag dem bara en gång i veckan - hur ofta vattnar du dina?
Kan inget om dessa blommor så jag suger åt mig all kunskap

Mina får några droppar varje dag, eller rättare sagt duschar på komposten. Har inga problem med blomning eller att få nya stjälkar.
kira
Jag vattnar mina när jag tror att de behöver vattnas,ibland blir det för ofta o då gulnar bladen.....har hänt att jag fått byta jord för det blitt för blött.Konstigt nog så överlever de o blommar ... angel_not.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon