Full version: Foxit?
Siv i Bollnäs
Jag tror det är bäst att skriva ett nytt inlägg om detta. Frågan försvann i den gamla tråden!
Foxit skulle ju vara ett gratisprogram, där man kan hantera pdf-filer. Jag har tittat på Internet men enligt Foxits hemsida är det tveksamt om man kan göra några ändringar i filerna i gratisprogrammet. Är det någon som vet hur det förhåller sig? Om man behöver rätta stavfel eller felaktiga saker i en annons t ex kan man göra det i detta program?
Siv ohmy.gif
KURT
CITAT (Siv i Bollnäs @ 03-11-2007, 18:21) *
Jag tror det är bäst att skriva ett nytt inlägg om detta. Frågan försvann i den gamla tråden!
Foxit skulle ju vara ett gratisprogram, där man kan hantera pdf-filer. Jag har tittat på Internet men enligt Foxits hemsida är det tveksamt om man kan göra några ändringar i filerna i gratisprogrammet. Är det någon som vet hur det förhåller sig? Om man behöver rätta stavfel eller felaktiga saker i en annons t ex kan man göra det i detta program?
Siv ohmy.gif

Du måste nog prova själv, pdf dokument kan genereras på många olika sätt och man kan lägga in begränsningar så att man inte får editera, skriva ut eller kopiera från dem. Om någon annan kan editera sitt pdf dokument, så är det ändå inte säkert att du kan editera dina! Dessutom säljer företaget som gjort Foxit PDF reader ett separat PDF editeringsprogram, då är de knappast intresserade av att ge bort ett annat program med samma funktioner.
Pirum
Det finns ett tillägg till gratisprogrammet, som också är gratis att ta hem. Men jag tror man får någon liten "foxit"-logotyp nånstans i det ändrade dokumentet. Dvs, man kan prova det och använda i nödfall, men ska man använda det seriöst måste man betala (för ändringsprogrammet).

Men inte heller i Adobe Reader går det att ändra dokument. Adobe säljer däremot program där sådant är möjligt.

Ska du ändra stavfel tror jag att Adobe Illustrator eller kanske Adobe Acrobat Professional kan vara bättre alternativ. Men de kostar rätt mycket.
Siv i Bollnäs
Nej det var väl det jag misstänkte! Ska man kunna göra några ingrepp i filerna måste man förmodligen köpa programmet med tillägget "editor" eller liknande! Eller fortsätta att be tryckeriet göra såna ändringar!
Tack i alla fall!
Siv
Pirum
CITAT (Siv i Bollnäs @ 04-11-2007, 18:45) *
Nej det var väl det jag misstänkte! Ska man kunna göra några ingrepp i filerna måste man förmodligen köpa programmet med tillägget "editor" eller liknande! Eller fortsätta att be tryckeriet göra såna ändringar!
Tack i alla fall!
Siv

Det stora problemet är egentligen Adobe, de har inte varit villiga att låta vem som helst skriva och läsa PDF-dokument. På gott och ont. Det goda är att PDF-dokument överlag ser likadana ut överallt. Det onda är att det inte finns en massa bra gratisprogram. Eller, det finns en del, men inte så många som man hade kunnat önska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon