Full version: ja jisses
Raija på Närkeslätten z3
Detta forum är ju så helt annorlunda uppbyggt än vad jag är van vid. Vi får se om jag får kläm på saker och ting.

Har försökt att lägga upp lite album i alla fall. Funkar hyfsat....förutom med ordningen - eller finns det knep för att flytta på bilder inom eller mellan album?
Och fresten - inte helt dumt att behöva börja från början med vissa album - blir förhoppningsvis lite mer ordning och mindre upprepning.

[attachment=9112:Mumierosen_060701.jpg]
noranettan
Heja på Raija! Albumen är byggda på samma sätt som gamla AoT, dvs först in hamnar längst bak. På så sätt kan man ju planera in bilderna - även om jag själv inte gjort det. Är det en mumie på bilden?
smile.gif Anette
Anna NV Uppsala
Jag är i precis samma bryderier. Knepigt att det inte går att sortera. Min strategi blir att göra mååånga album, och försöka gruppera mer strikt. Rosgrupp, om det behövs uppdela per färg, och man behöver dela upp ännu mer så får det bli A-M och N-Ö eller liknande.

Om jag hade många album på AoT, hur många ska det då inte bli här? Finns det något tak på hur många album man får ha?
Christina i Taxinge~
Tror inte det finns nåt "tak" för antal album, men man kan se hur många % man använder av den yta man är tillåten, typ....
Anna NV Uppsala
Ajaj.. jag hittade den siffran. Jaha just nu använder jag bara 7 % av mitt tillåtna utrymme, men då kan jag nog inte riktigt knö in varenda ros här...
Raija på Närkeslätten z3
jag så den igår när jag försökte ladda upp rosbilderna. Fick då ta ett snabbt beslut om att minska ner bilderna så att jag inte ska behöva begränsa mig. Visst bilderna blir lite mindre men fullt ok ändå. I alla fall för ändamålet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon