Svante i Säve
Vi har bestämt oss-Vi säljer nuvarande hus.
Familjen har blivit större och vi måste tillgodose lillans behov av framtida lekkamrater. Som vi bor nu så är det lång väg.
Tomten och huset vi har är för underhållskrävande. Även om trädgård är kul så har det sista året varit som att slåss mot väderkvarnar. (Läs mördarsniglar och fästingar)
Det här var sista sommaren-Nya utmaningar väntar, men då med mindre yta.
Sorry Kerstin z5-6 men jag kommer behöva att lämna kvar den spanska muren crying.gif

På måndag ska vi titta på ett objekt som verkar mycket lovande. Välskött och smakfullt Härlig planlösning. 240 kvm orörd gräsyta, det känns mer lagom att finlira på.
Återkommer så fort något hänt/händer.

kerstin z5-6
-cry-.gif
men jag förstår .. småbarn tar sin lilla tid -viktig tid
Om 5-6 år kan du mer heltidsträdgårdera på fritiden

Jag har i alla fall nått vissa framgångar i ostsökningen
mailar dej inom kort

men det var synd på muren ..
wink.gif
Lycka till på nya stället Svante!
Irene_L
Det låter spännande! Lycka till! tummenupp.gif
Tosan
Ja inte är det nån lek att ha både småbarn och villatomt crazy.gif
Sonen är 4½ och i sommar är första året sedan han föddes som jag faktiskt kunnat ägna mig åt trädgårn, även om man ofta blir avbruten fortfarande.

Personligen tycker jag 240 kvm låter lite med tanke på framtida lek i kombination med trädgård, men är ni verkligen säkra på att det är vad ni vill så kan jag bara önska lycka till! smile.gif Det finns ju faktiskt dem som har betydligt mindre åxå.
Nina H i NÖ Skåne
CITAT (Svante i Säve @ 03-11-2007, 20:29) *
Vi har bestämt oss-Vi säljer nuvarande hus.

Oj Svante! Men jodå - förstår..... Jag förstår argumenten för lillans behov av space & lekkamrater .... Och Fästingarna har ju inte varit snälla mot dig.... Hm... Lindrigt sagt....
Hoppas det nya boendet blir bra. Hur stor tomt får ni där? (... om det blir det huset ni ska titta på...)
zaaritha
Lycka till! rose.gif
Svante i Säve
Vi får se vart det tar vägen nånstans. Om det blir det huset så blir det ca 240kvm tomtyta.
Tomten är på 354 kvm.
Well, det ska rinna en hel del vatten under bron innan vi är där.....
Nina H i NÖ Skåne
CITAT (Svante i Säve @ 03-11-2007, 22:22) *

Ok. Men lycka till i sökandet!
Monica M zon 4
Förstår att behoven ändras när familjen utökas. Men va trist att behöva lämna muren! Lycka till med nya huset!
igl
önskar också lycka till men undrar, vart gör du av alla dina epiphyllum?
mvh
inger
Helen i Piteå Zon 5
Lycka till med det nya husköpet!
Eva-Helene
CITAT (Svante i Säve @ 03-11-2007, 22:22) *
Vi får se vart det tar vägen nånstans. Om det blir det huset så blir det ca 240kvm tomtyta.
Tomten är på 354 kvm.

Å herregud! bara 354 kvm! Jesses, och jag som tyckte att tomten på 760 kvm var liten när jag var husägare!!! Ni har mina sympatier, ni som måste stå ut med så liten "lek"yta!
Svante i Säve
CITAT (igl @ 04-11-2007, 09:17) *
önskar också lycka till men undrar, vart gör du av alla dina epiphyllum?
mvh
inger

De är i allra högsta grad med på prioriteringslistan när vil letar lämpligt boende. Det vi ska titta på nu har ett atrium-rum med motorstyrt glastak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon