kerstin z5-6
I väntan på det kan jag ju alltid trötta ut er med några bilder på de ofödda fröna som just kommit:)

Anemone Levelli
Anemone levelli

PROSTANTHERA LASIANTHOS-änglabusken "

Änglabusken

Lady Hamilton
Snygga bilder (men de var lite små giggle.gif )
I allafall så har jag skurat så-lådorna i dag...............så-jorden är inköpt, NEMAblom finns i kylskåpet, lysrören bytta, vill vara förberedd. Och jag har även "bubblat" växthuset sweatingbullets.gif
Allt för att jag skall ha allt klart när "Start skottet" går...... ninja.gif men för mig blir det nog tjuvstart i år
kerstin z5-6
Ja -jag vet .. men det är ju fröfimans bilder -så jag kan bara länka dem .. en tydligen i icke uppklickat läge tom .. nåja
Snart får ni förhoppningsvis se hur de ser ut som groddar ninja.gif några till bara smile.gif

Legousia campanulasläkting låg långblommare

LEYCESTERIA FORMOSA

Geranium "Jesters Jacket " variegerad

UNCINIA EGMONTIANA

Bättre så kanske smile.gif
Tosan
giggle.gif Men man ska ju ha nåt å göra på vintern åxå...
Helen i Piteå Zon 5
Härligt Kerstin! Spännande sorter du har köpt yes.gif ang. Anemonfröerna så har jag redan frösått några av dom jag har ...
Anemone barbulata, Anemone leveillei, Anemone obtusiloba, Anemone obtusiloba f. Patula och Anemone trullifolia v. Linearis.. har någon sort kvar men dom väntar jag med ett tag till.

kerstin z5-6
Nähä inte fick man vara värst i år heller giggle.gif
men det är väl typiskt Pitbor ...

Nåja alltid nån att skylla på -det knorras om jordpåsar i köket smile.gif
Magdis
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2007, 02:36) *
Nähä inte fick man vara värst i år heller giggle.gif
men det är väl typiskt Pitbor ...

Ja det är det nog! Jag har också sått för ett par veckor sen redan. shy.gif giggle.gif
Agneta z5-6
Vilka härliga blommbilder Kerstin,har du dessa själv?
//Agneta
kerstin z5-6
Förehoppningsvis har jag dem snart ? det är ju frö jag just fått smile.gif och strax ska så

(fast jag sådde ju redan i september -färska frö utesådd -bla Haquetia )
Magdis
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2007, 11:29) *
(fast jag sådde ju redan i september -färska frö utesådd -bla Haquetia )

Jamen då var du nog värst iallafall Kerstin! tummenupp.gif
kerstin z5-6
Tack ! whistling.gif Men känner Jag Helen rätt sådde hon i förfjol .... ninja.gif
*Humlan*
Den varigerade nävan var ju bara så fin! wub.gif Var köper du frö någonstans Kerstin?

Jag har inte börjat så inne, ännu, men jag höstsådde en del för några veckor sen.... Alla krukor är diskade, jag ska köpa nya rör och en armatur till så min lagerhylla med armaturer blir komplett. Sen håller jag som bäst på att tömma makens arbetsbänk från skruvdragare, skruvar, borrar och en massa andra atteraljer. Man vet ju inte om man behöver den ytan oxå... whistling.gif
kerstin z5-6
Plantworld seeds
*Humlan*
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2007, 13:27) *

Tack!! Nu ska man surfa runt där och bli alldeles sjuk av längtan...
ewa zon 3
Roligt att se att ni håller på och värmer upp ordentligt inför de större frösåddsövningarna sweatingbullets.gif
Själv har jag bara petat ner några vildpelargonfrön med det roliga namnet P. cucullatum. 2:a gången gillt, får se om jag lyckas bättre den här gången. whist.gif

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2007, 12:10) *
Tack ! whistling.gif Men känner Jag Helen rätt sådde hon i förfjol .... ninja.gif

biggrin.gif biggrin.gif hahaaa, du är rolig du Kerstin giggle.gif
kerstin z5-6
GOT YA `` du sådde i augusti alltså -Var väl det jag förstod blink.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2007, 18:07) *
GOT YA `` du sådde i augusti alltså -Var väl det jag förstod blink.gif

biggrin.gif ja, ja... men jag ska ta det lugnt i januari i stället whistling.gif
kerstin z5-6
Okey .. och mina katter har röda skor
momme
Jaha då lärte jag mig ytterligen några utbrott i längten efter att komma igång med det helt vilde.
Att se dessa bilder sätter ju flugor i huvut på en.
Men nu vill jag i min nybörjarövermod skryta lite smiley_small_hug.gif .
Tigerkäften och rosenmyrten som jag sådde 13Oktober kommer fint i sin sålåda.
Feberträdet är mindre välllyckat. Den virker som bladen redan är för tung fast den ännu inte är klar för omskoling.
Men då jag har fler frö så prover jag igen. Skam för den som gir sig.
Hoppas alla har haft en trevlig helg.
Ha en bra dag
momme. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon