Full version: Rosberså-uteplats
Monica i Nässjö
Jag har frågat på AoT också utan napp men eftersom många nu har flyttat hit så provar jag här med. Det var alltså någongång i somras-höstas som någon visade bilder på sin nya uteplats på AoT. Den var lite oregelbundet formad med sten i mitten och jag blev så förtjust i den, skulle gärna vilja sno lite idéer. Men, nu när jag tänker efter så är jag inte helt 100 på att det var en rosberså, kan möjligtvis ha varit perenner... men jag trooor det var rosor. Någon som kommer ihåg eller har en susning?
Christina i Taxinge~
Hmmm........var det inte Sven-Erik i Österbotten som hade gjort en uteplats.....? g.gif
Inte för att jag minns riktigt hur den såg ut, men.....
Monica i Nässjö
Tack Christina! Jag ska genast kika in hos Sven-Erik. Om hans album nu är kvar, hoppas det.
noranettan
Vi har ett område som vi kallar "Rosenrotundan". Det är uppbyggt av hässjestörar med överliggare. Jag har klätterrosor och klematis vid varje stolpe, 8 st, mellan är det blandat med rosor, mest gallicor, och höga perenner. Jag har inga album kvara på AoT och jag har inte heller lagt ut den som den ser ut nu på min hemsida, annat än när den var precis ny.
Rosenholm - vid en av stolparna.
Och så själva Rotundan när den var ny.
smile.gif
Idag ser det annorlunda ut, man är helt omsluten av rosor - som en berså.
kerstin z5-6
Jag säger bara suck .. så vackert ....smile.gif
Monica i Nässjö
Åh Noranettan, nu kommer jag ihåg. Det var din fina rotunda som inspirerade mig till mitt klätterstöd. Kommer du ihåg att jag frågade i våras?

Rosberså

Och nu, när jag sett den igen så har jag bestämt mig. Jag ska absolut göra en rund berså som jag först bestämde. Förstår inte varför jag började vela med att ha en annan form. Nä, bäst att alltid hålla sig till ursprungsplanen, i alla fall när man är en sådan velpotta som mig. whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon