Jag har just toppat min igen och det finns några fina sticklingar om någon vill ha? Bildar klubbliknande stammar och doftar gott. Lättodlad och anspråkslös.
Mvh
Fenja
sqrulan
04-11-2007, 11:52
Det skulle vara kul att se den,jag hittar ingen vettig bild nånstans?
Googla på det latinska namnet i rubriken så hittar du hur många bilder som helst!
Mvh
Fenja
sqrulan
04-11-2007, 16:22

Det fattades ett h i rubriken,så det var nog problemet för mej.
Den är väldigt lik min karlbergare?
Ja den påminner en del om Karlbergaren, de är ju släkt. Men Ernestii är en kaudexväxt och har lite ludna doftande blad.
Mvh
Fenja
sqrulan
04-11-2007, 17:00
Jag vart lite sugen men ska nog avstå,här är det kallt nu så den fryser väl ihjäl.
Kanske till våren om du har då.
Hei fra Norge igjen!! sitter og ser på planter og lærer meg litt om disse, har mistet en del planter, mye regn og fuktig vær i hele sommmer,og ser du har stiklinger av Ernestii

og klarer ikke holde meg tilbake om du har igjen stiklinger? Venter gjerne til senere på våren m du skulle kunne ha noen da,er jo beste tiden om våren? Mvh kikki
Jag har inga sticklingar nu Kikki, men vi kan klippa längre fram i vår så du får om du vill ha. Du får påminna mig frammåt mars/april sådär!
Mvh
Fenja
Hallo, Fenja! Tusen,tusen takk for du svarte, tenkte nok det var for sent og for tidlig å spørre,men jeg vil gjerne minne deg på stiklinger i måneder som du nevnte, takk til deg for vennlig svar!! Mvh kikki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.