Full version: Hibiskus
Malva15
Hej!

De ympade hibiskusplantor jag köpte från den Holländska firman Fuchsiakwekerij Gommer (jag vet att några av er beställt därifrån) står i 9X9 cm krukor och ser ut att behöva en omplantering. Jag köpte dem och fick dem i oktober och nu undrar jag vad ni kan ge för råd angående omplantering, skall jag vänta till våren trots allt?

Blomsterälva

ritva
jag har mina i samma krukor som dom kom i har tänkt vänta tills våren.
Ciczi
Jag skulle säga att det beror lite på hur det ser ut i krukan. Är hela jordklumpen vit av rötter är det ganska klokt att plantera om. Syns det lite jord mellan rötterna fortfarande kan du nog vänta men inte för länge.

Ciczi
ritva
Har varit i kontakt med Holland och han rekommenderar att sätt om plantorna direkt i 15-17 cm. krukor och om ett år till 20 cm krukor.skall själv sätta om idag lycka till med dina plantor
Malva15
Tack för din upplysning! Då planterar jag om dem nu i veckan också för man vill ju att de skall klara vintern... thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon