freddie
Jag har ett gng kaktusar som jag tnkte frska f lite liv i (vill ha blomning). Hur gr jag? Kan ingenting alls om kaktusar! Finns det ngon gammal bra trd jag kan g in och titta p? Om inte kan jag vl f lite hjlp, please!
CillaM
CITAT (freddie @ 04-11-2007, 23:14) *
Jag har ett gng kaktusar som jag tnkte frska f lite liv i (vill ha blomning). Hur gr jag? Kan ingenting alls om kaktusar! Finns det ngon gammal bra trd jag kan g in och titta p? Om inte kan jag vl f lite hjlp, please!

Mitt rd r att bara glmma bort dom, allts, ingen vattning p bra lnge. Min syster vattnar aldrig sina o nr hon reser bort o ber mig skta orkiderna s vattnar jag ven kaktusarna. D blommar dom, hon tror mig aldrig nr jag berttar det fr henne, hon lyckas ju aldrig se blomningen. biggrin.gif
Starfight
Hr finns den senaste trden om kaktusar http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=64411

flaxss
CITAT (freddie @ 04-11-2007, 23:14) *

ha dom ute ta in dom innan frosten och SVAL MEN TORR VINTER (r sommaren sval men regnig ha dom inne). det r vintern som gr om dom blommar eller ej . +5c +10c under vintern sen sommaren hett hett och VATTNA men lt torka ut ordentligt . kaktusar klarar torka men vill ha vatten .gr du s vattnar dom under sommaren och ger dom vinter kommer du f vlmende kaktusar som blommar bra .

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon