freddie
Jag har ett gäng kaktusar som jag tänkte försöka få lite liv i (vill ha blomning). Hur gör jag? Kan ingenting alls om kaktusar! Finns det någon gammal bra tråd jag kan gå in och titta på? Om inte kan jag väl få lite hjälp, please!
CillaM
CITAT (freddie @ 04-11-2007, 23:14) *
Jag har ett gäng kaktusar som jag tänkte försöka få lite liv i (vill ha blomning). Hur gör jag? Kan ingenting alls om kaktusar! Finns det någon gammal bra tråd jag kan gå in och titta på? Om inte kan jag väl få lite hjälp, please!

Mitt råd är att bara glömma bort dom, alltså, ingen vattning på bra länge. Min syster vattnar aldrig sina o när hon reser bort o ber mig sköta orkidéerna så vattnar jag även kaktusarna. Då blommar dom, hon tror mig aldrig när jag berättar det för henne, hon lyckas ju aldrig se blomningen. biggrin.gif
Starfight
Här finns den senaste tråden om kaktusar http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=64411

Alexander-VG-zon3
CITAT (freddie @ 04-11-2007, 23:14) *

ha dom ute ta in dom innan frosten och SVAL MEN TORR VINTER (är sommaren sval men regnig ha dom inne). det är vintern som gör om dom blommar eller ej . +5c +10c under vintern sen sommaren hett hett och VATTNA men låt torka ut ordentligt . kaktusar klarar torka men vill ha vatten .gör du så vattnar dom under sommaren och ger dom vinter kommer du få välmående kaktusar som blommar bra .

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon