|
En liten undran bara  , sitter ni på jobbet och läser/skriver på Odla
Nej. Jag är hemma. Pluggar.
vindspel
05-11-2007, 10:09
Tyvärr ät jag sjukskriven pga fibromyalgi på heltid till mars. Sedan vet jag inte om det blir heltid eller halvtid. Bra att jag har en son som kan hjälpa mig i trädgården då och som gör det tunga när man anlägger nytt. Även min svåger och syster ha hjälp till. En blomma till dessa som gjort det möjligt för mig att starta upp en trädgård på nytt.
Chamomille
05-11-2007, 10:12
 Just nu är jag det....
aanderss
05-11-2007, 10:13
nä aldrig. kan inte surfa på jobbet
CITAT (Chamomille @ 05-11-2007, 10:12)   Just nu är jag det....  Jag med
Jag är hemma och är mammaledig just nu. När jag sen börjar jobba nån gång igen så ska jag bara jobba 50% men jag antar att det kommer att innebära en rätt stor minskning av min Odla-tid iallafall. Men den dagen, den sorgen.
Chamomille
05-11-2007, 10:23
CITAT (aanderss @ 05-11-2007, 10:13)  nä aldrig. kan inte surfa på jobbet
aanderss
05-11-2007, 10:26
CITAT (Chamomille @ 05-11-2007, 10:23)  nä hur skulle de fungera
AnnammA
05-11-2007, 10:28
Sällan eller aldrig...Det finns inte tid till det...Däremot har jag ett schemalagt arbete med obekväm arbetstid(kvällar, helger, dagtid)som gör att jag har fridagar såväl som mitt i veckan, som på helgen. Idag har jag ledig dag, i morgon med, och jag har  nu åter kunnat gå in på ett schema med arbete var tredje helg, efter att ha arbetat varannan helg sedan nyåret(pga kommunens tolkning av EUs arbetstidsregler...). Jo, jag arbetar inom vården...
CITAT (aanderss @ 05-11-2007, 10:26)  nä hur skulle de fungera  Du får skaffa mobilt bredband
Själv går jag hemma sjukskriven för nacken sen snart ett år tbx. Sjukskriven fram till årsskiftet, sen får vi väl se vad som händer. Ska snart ner till umeå på 4-veckors kurs genom smärtrehab. På jobbet skulle jag nog kunna titta in ibland på lunchen, annars har jag händerna fulla.
Nope. Är hemma just nu och pluggar  samtidigt som jag kikar in på odla.
Gossen Ruda
05-11-2007, 10:32
Självklart. Måste få lite omväxling till tumrullningen.
aanderss
05-11-2007, 10:35
CITAT (Bettis @ 05-11-2007, 10:31)  hehehe men jag skulle inte ha tid att surfa
 hmm, nej, du cyklar väl kanske? Det kan nog bli lätt trafikfarligt när jag tänker efter...
aanderss
05-11-2007, 10:39
CITAT (Tosan @ 05-11-2007, 10:37)   hmm, nej, du cyklar väl kanske? Det kan nog bli lätt trafikfarligt när jag tänker efter... mm just de jag cyklar
Felicia
05-11-2007, 10:42
Jag är halvtids-sjukskriven så det blir mest hemifrån jag går in på Odla. Nån liten snabb-titt in blir det väl från jobbet också.. man måste ju få ta en liten paus mellan varven
Monica M zon 4
05-11-2007, 10:46
Just idag är jag hemma och är sjuk. På jobbet surfar jag in lite på odla före arbetstiden börjar och på rasterna. Det är helt ok med min arbetsgivare.
RibesRubusVitis
05-11-2007, 10:51
Egen företagare i bostaden (förlagsjobb, översättningar mm), så jag lurar bara mig själv…
CITAT (Bettis @ 05-11-2007, 09:52)  En liten undran bara  , sitter ni på jobbet och läser/skriver på Odla  Nej, jag har inget jobb att sitta på. Du själv då, var sitter du och surfar?
freddie
05-11-2007, 11:29
NEJ! Man skall skillja på jobb och fritid! Dock kan det hända vid enstaka tillfälle att jag går in på internet i privata ärenden, men det har vi tillåtelse att göra om det inte går ut över arbetet. Enstaka tillfälle=max någon gång i veckan, 5-10 minuter.
Lady Hamilton
05-11-2007, 11:38
Det händer att jag går in å kollar lite i bland Men det brukar inte vara någon större aktivitet kring 02-tiden Annars på dagtid kan jag endast "surfa" när jag är hemma
Vet inte var gränsen mellan arbete och fritid går för mig..ibland när jag sitter men djurbokföring så slinker jag in på odla...eller så söker jag plötsligt efter en såmaskin när jag sitter i soffan och softar och är på odla... Men jag är inte på odla när jag mjölkar iallafall..
Hade jag haft ett jobb hade det varit svårt att surfa från ogräsrensning och trädbeskärning. Så det surfas bara hemifrån.
Lilla Birka
05-11-2007, 12:21
Har dator på jobbet men det är uteslutet att surfa därifrån. Jobbar ju bara 1 dag i veckan så tiden hemma räcker gott och väl till för att hänga på odla!
Biggan_
05-11-2007, 12:36
Ingen surfning från jobbet för min del. Jag jobbar oregelbundna tider och surfar före eller efter jobbet, oftast både och
CITAT (Betty @ 05-11-2007, 11:19)  Nej, jag har inget jobb att sitta på. Du själv då, var sitter du och surfar?  Sorry Betty, glömde ju att säga vad jag själv gör  sitter hemma är sjukskriven.
Eva i Skåne
05-11-2007, 15:04
Jag hör också till halvtidarna så jag har tid att surfa när jag är hemma. Visst händer det nån gång att jag kollar in på Odla från jobb, men det är långt ifrån varje dag jag hinner det. Mitt jobb går i vågor så när det är lugnt har inte min chef nåt emot att jag lägger en stund på privat surfande.
Nej jag är hemma och om jag skulle ha tid att sitta vid en dator i mitt framtida yrke så skulle det inte vara för att surfa iaf.
Ciciz
*Stintan*
05-11-2007, 15:17
Eftersom jag inte jobbar så surfar jag enbart hemma
moriana
05-11-2007, 15:27
Kan bara surfa hemifrån inga datorer på jobbet...
Det händer väl att man smiter in lite på Odla på arbetstid just nu till exempel
Monica i Nässjö
05-11-2007, 18:36
Jajamen! Jag har arbetsfria pass, under en timma- fullt betalt, över en timma- 1/4tid, och arbetsgivaren har gett oss datorer för att fördriva tiden. Avundsjuka?
Margith
05-11-2007, 18:47
Jag jobbar hemma och har en egen privat dator (som jag behöver i jobbet) Den står på mitt skrivbord, bredvid "jobbdatorn". Jag jobbar alltså heltid, men på distans. Jag läser inte Odla under arbetstid, däremot läser jag Odla när jag har kaffe- och lunchrast. Innan jag hittade Odla hoppade jag vanligtvis över kafferasterna, eller drack kaffe vid skrivbordet medan jag fortsatte att jobba. Jamen, hur kul är det att dricka kaffe ensammen? Numera tar jag kafferast tillsammans med er. Och jag är väldigt glad över att ni finns, jag behöver rasten
Häckar på Odla dagtid hemmifrån... ser ni mig inne efter 01 kan det vara från jobbet, men det har nog bara hänt vid några enstaka tillfällen...inte ofta tillfälle ges (jobbar oxå inom vården) Skulle jag mot förmodan synas här inne runt 8 -9 på morgonen...har jag nyss kommit hem från jobbet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|