bahia1
Så va det höststädat i stugan, sängkläder hemtagna, lökarna nere i jorden, städat ur alla krukor.
Nu väntar jag bara på att det skall bli vår så vi kan åka dit igen när isen släppt sitt grepp så vi kan ro över till vårt Paradis.
Magdis
Skönt att få iordning inför vintern. smile.gif
Kathy

Samma här. Vi stängde stugan förra helgen.

Du/ni ror över till ert paradis? Ligger stugan månne på en öde ö?
Felicia
Vad tråkigt att bara få vara där på sommar-halvåret..
Vi har vår stuga uppe i fjället ca 10 mil hemifrån men är där året om, var och varannan helg, men jag tycker ändå alltid det är så ledsamt att åka därifrån.
bahia1
CITAT (Kathy @ 05-11-2007, 10:30) *
Samma här. Vi stängde stugan förra helgen.

Du/ni ror över till ert paradis? Ligger stugan månne på en öde ö?

Nej den ligger inte på någon ö men det finns ingen bilväg fram från andra sidan där stugan ligger och det är långt att gå genom skogen så vi har parkering på andra sidan sjön och ror över (det är förbjudet med motor på båtarna för lugnet skull) till stugan som ligger vid sjökanten. Du kan se på fotot taget från verandan från stugan på fotot och rätt över varifrån vi ror. Det blev 5 - 6 liter Trattisar igår också.
Eva i Höga
Så sanslöst vackert! Jag blir förstummad!
Kathy
CITAT (bahia1 @ 05-11-2007, 10:56) *
Nej den ligger inte på någon ö men det finns ingen bilväg fram från andra sidan där stugan ligger och det är långt att gå genom skogen så vi har parkering på andra sidan sjön och ror över (det är förbjudet med motor på båtarna för lugnet skull) till stugan som ligger vid sjökanten. Du kan se på fotot taget från verandan från stugan på fotot och rätt över varifrån vi ror. Det blev 5 - 6 liter Trattisar igår också.

Ser härligt och rofyllt ut. wub.gif

Anma
Vad fint ni har det! Så nära vattnet... Underbar utsikt!
På vår stuga har vi en äng emellan, ca 300 meter, men man se vatten i alla fall... wink.gif

Åh, vad jag började sakna till stugan nu... Vårt lilla drömställe finns på en ö, simma eller båt är vad som gäller! Simma är inte att rekommendera då det är väldigt strömt i sundet. Vi stängde igen lite tidigare än vi brukar, nu är det bara att vänta våren ... Kanske tar jag en tripp över isen om den blir tillräckligt rejäl i år...
Fotot är taget i slutet av augusti, i becksvart mörker, utan blixt och med stativ, slutartiden blev över 10sek! Kan inte tro att det var så svart som det var, det enda man såg var två lampor på fasaden...

[attachment=9177:stugan.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon