Full version: Sommarstuga
Kathy

Vore kul att se bilder på era sommarstugor, odlingar kring stugan, blomsterplanteringar och annat som hör sommarstugan till.
Krolliljan
Vi sålde vår stuga för ett par år sedan. Jag har bara gamla papperskopior, men jag ska försöka att scanna dem i helgen. yes.gif
Kathy
CITAT (Krolliljan @ 05-11-2007, 17:37) *
Vi sålde vår stuga för ett par år sedan. Jag har bara gamla papperskopior, men jag ska försöka att scanna dem i helgen. yes.gif

Ja, gör gärna det. wub.gif
Kathy

Är det ingen på odla som har sommarstuga? unsure.gif
Blomstertanten
Visserligen inte min egna sommarstuga , men det såg så tomt ut i denna tråd tongue.gif
Detta är fåglarnas sommarstuga i Körsbärslunden

Gudrun i Göteborg
Ok'rå. Skall försöka lägga in två bilder på min oas. Första gången ... unsure.gif

Börjar med framsidan o rensad rabatt. Djupgrävd för att få bort all kirskål:

Och sen baksidan med världen finaste ledstuga. Odlingarna längst ner till höger på bilden skall flyttas och bli pallkrageodlingar.

Krolliljan
Ska göra ett album.
Krolliljan
som hör sommarstugan till
[attachment=9395:Stugan_2001.jpg]

Hon finns tyvärr inte mer sad.gif
Anders Roslagen
Sommarstugor är så olika... Ibland är det mindre tomtavstyckningar i skogsmark, ibland i jordbruksbygd. Det ger ganska olika förutsättningar. Mitt lilla hus på 40m² byggdes som årentruntvilla för hundra år sedan. Och det är deras sophög som jag gjort till huvudsaklig plantering.

Redigerade för att få in bilden igen, den fanns ju där förut...hmmm....
Lotta i Gbg
Jag håller med Anders. Sommarstugor är ju precis lika olika som en trädgård till ett åretruntboende. Jag har min trädgård vid vårt torp på landet. Några få bilder därifrån Min trädgård
yla
här e min sommarstuga
Krolliljan
Här kommer ngn till ( vad suddiga de blev när jag scannade)

[

Ja sommarstugor är olika.
Dessa blider kommer från kolonin.

Krolliljan
CITAT (Anders Roslagen @ 09-11-2007, 22:10) *
Sommarstugor är så olika... Ibland är det mindre tomtavstyckningar i skogsmark, ibland i jordbruksbygd. Det ger gamnska olika förutsättningar. Mitt lilla hus på 40m² byggdes som årentruntvilla för hundra år sedan. Och det är deras sophög som jag gjort till huvudsaklig plantering.

Visst.
Vi sålde sommarstugan och flyttade till permanentboende vid havet i stället. Trädgården är jätteliten här och vi tog med växter så denna trädgården är nästan som på kolonin. Skillnaden är att när vi nu har trädgården runt oss året om så har vi satt mer vårlökar, tidigblommande perenner, sena perenner och vintergröna växter. smile.gif

Dessa har t ex flyttat med. Gamla, gamla rams och fänrikshjärtan.

Kathy
CITAT (Anders Roslagen @ 09-11-2007, 22:10) *
Sommarstugor är så olika... Ibland är det mindre tomtavstyckningar i skogsmark, ibland i jordbruksbygd. Det ger ganska olika förutsättningar.

Visst är det så.
Och det är det som är så spännande med sommarstugor, var och ett lantställe är unikt på sitt sätt.
Vilka härliga sommarparadis ni har allihopa. wub.gif
Kathy

Vi har haft vår sommarstuga i 3 år den 25 november iår, vilket gör två somrar.
Det har varit en hel del (och är fortfarande) att fixa med den, så det är mycket som inte är klart.

I somras la vi ut plattor till en liten gång framför entrén.
Naturligtvis lyckades vi välja den hetaste dagen på hela sommaren...

Ikaros kvalitétskontrollerar gången och godkänner den...

Pallkragar var ett annat projekt vi hade i somras...

Men det mest upplevelserika "projekt" vi hade var att ta hand om denne Lilleman under en kort tid i somras, innan vi lämnade över honom till en viltrehabiliterare
Krolliljan
Så fina bilder.
Plattorna blev jättesnyggt. tummenupp.gif

( vilken liten en, Lilleman wub.gif )

Kathy
CITAT (Krolliljan @ 12-11-2007, 16:25) *
Så fina bilder.
Plattorna blev jättesnyggt. tummenupp.gif

( vilken liten en, Lilleman wub.gif )

Tack! wub.gif
Ja, plattorna blev över då vi plockade bort dem för att bygga altanen förra året.
Lilleman...ja, det var ett riktigt äventyr det. wub.gif
Han fick en alldeles egen tråd under "natur".
Kathy

Fyll gärna på med fler somriga sommarstugebilder.
Känns som om det behövs nu med tanke på den murriga årstiden.
Kathy
Puttar upp tråden.
Krolliljan
OK. Jag tar en till från stugan då.

[attachment=10294:Pappas_stuga_015.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon