MariaS
Men nu är det gjort. whistling.gif Bra priser på kul sticklingar. Beställningen är på väg och jag har fått uppbåda utrymmen, som jag inte har. confused.gif JAg lyckades få tag i 10 hostor som jag inte hade förut. Till dessa finns det alltid plats i hostabacken. Sen slank det med ett judasträd, blush.gif en sibirisk korkek, blush.gif en turkisk ek, blush.gif wub.gif en rödbladig fläder wub.gif wub.gif (Har alltid gillat rödbladiga växter) och en kärnfri växthusdruva 000.gif . Kallväxthuset är redan fullt med perenner som jag inte hittat plats till i år, men jag stuvade lite till och vips så ska nog druvan få plats rolleyes.gif . De vedartade sticklingarna, får nog trängas med de andra sticklingarna i varmväxthuset. Tidigare erfarenhet, säger att det funkar bäst så med årssticklingar. Gubben får väl spader när paketet kommer. Men det gick inte att låta bli shy.gif
Marina i Hällekis
Det är konstigt att det alltid har en tendens att dra iväg, när man beställer.

Jag har dock, börjat hejda mig, eftersom jag har en skada, och inte kan gräva själv.
Sambon hotar nämligen med grävstrejk om det blir förmycket åt gången.
lyckero
Var har du fyndat?
Lyckero
MariaS
På Egnells växter. Han hade aldeles för mycket kul växter, som passade mig.
lissa
Tyvärr såg jag egnells växter och försökte få fram dom, men hittade bara något som hette fröer på posten,,var det från dom som du handlade..?
Skriver tyvärr , för jag har ju sagt att i år kommer inga nya växter att sås,men....jag kan inte låta bli att titta i kataloger, och sen gör jag listor,,lååånga tongue.gif : Men än så länge är jag stolt över mig själv, har ine beställt något alls..än så länge iaf , men dt är ju roligt att titta, speciellt på nya webs rolleyes.gif
Aqvakul
Känner igen mig! Kan inte motstå att skaffa lite mer. Sen blir det ett förskräckligt funderande om var de ev. kan få plats. Ganska mänskligt, eller hur?
Hälsningar
Anders
MariaS
JAg langar väl in en länk då till farliga växtlistor
lissa
fear.gif -cry-.gif -fear-.gif crazy.gif
Men samtidigt tackar jag för ett nytt farligt ställe biggrin.gif
Wilmer
yahoo.gif

I vår har jag (och sambon då) en helt ny trädgård att fylla!!! Yipee, jag kan shoppa loss utan att undra vart allt ska få plats, jag är så lycklig. Inga listor är farliga längre bravo.gif .

Wilma
MariaS
Suck...Lyckliga du rolleyes.gif
Wilmer
Japp tummenupp.gif Det är ljuvligt bara att tänka på hur jag ska förköpa mig i januari och frammåt tongue.gif . Nästan avis på mig själv..

WIlma
lyckero
Så härligt att till och med kunna vara avis på sig själv, Wilmer!
Jag önskar också att jag hade rabatterna färdiga innan jag ska placera plantorna.
Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon