Marina i Hällekis
Jag tycker det är kul med annorlunda växter, (zonknäckare) men är skadad och svårt att åka bil.
Handlar därför det mesta över nätet och vill gärna ha tips om bra, svenska plantskolor som säljer över nätet och med udda sortiment.

Själv har jag köpt en del från, egnersvaxter.se och isgrannatorpstradgard.se och är nöjd med deras plantor.
MariaS
Annars i närområdet, har Lidens och Essunga plantskola en del kul fynd emellanåt. Essunga är aldrig omöjliga om man talar med dem först. Peter är en hejare på att hitta kluriga grejer, men det kan ta några veckor.
Marina i Hällekis
I Essunga har jag aldrig varit, för långt bort, för mig, men någon enstaka gång kan jag åka till Öbergs i Varnhem.
Lasse på Lidens, har jag plågat med udda beställningar ett flertal gånger, där är jag känd som, hò med gräset, efter att jag tjatat på dom om: Miscantus sinensis "Giganteus", Elefantgräs, men de fick hem det, åt mig till slut.

Problemet som sagt, att det är väldigt sällan jag kan åka någon stans, över huvud taget, även kortare sträckor. Tyvärr.
lyckero
Tuijas växter i Kyrkhult (norra Blekinge) har en del roliga träd och buskar. Jag vet att hon skickar plantor med posten, men vet inte riktigt om hon skickar så stora saker. Men jag tror att det är möjligt att diskutera. Här är hemsidan.
|www.tuijasvaxter.com|
Lycka till
Elisabeth
Marina i Hällekis
Tack! Elisabeth

Såg intressant ut.
Webshopen var stängd för säsongen, så jag får återkomma till våren.
Christer i Falköping
Öbergs i Varnhem, som du skriver är bra tycker jag. Dessutom brukar det inte vara några problem att beställa lite udda saker av dem heller.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon