Full version: Täta berg
Henrik_
Har en urgröpning i ett berg som vore perfekt för en dam, men det finns ett par sprickor som skulle behövas fyllas igen, om det går att fixa så blir den helt vattentät, utan duk.
Men vad kan man täta med? Sprickorna är som störst 2,5 cm breda.

Tosan
Man kan använda betong, men jag tror det finns lite olika alternativ.
Se om du hittar nåt om du letar på "spricka" i den här avdelningen, vet att frågan var uppe i somras och då kom det lite olika förslag
Anders Roslagen
Vet inte om det är att rekommendera men jag tror en del använt fyllande bygglim som finns på rullar, typ PL400, som går att täta med även om det finns lite damm och fukt kvar i sprickorna efter rengöringen.
Jan Lindgren
Hej!
Jag kan inget om bergtätning men jag har limmat massor av akvarier med silikonlim. Det borde gå bra att täta mindre sprickor sprickor med silikon. Tänk bara på att du inte köper något med svampmedel.
MVH
Jan Lindgren
Svante i Säve
CITAT (Henrik_ @ 06-11-2007, 10:58) *
Har en urgröpning i ett berg som vore perfekt för en dam, men det finns ett par sprickor som skulle behövas fyllas igen, om det går att fixa så blir den helt vattentät, utan duk.
Men vad kan man täta med? Sprickorna är som störst 2,5 cm breda.

Det finns polyesterepoxi som tätar sprickor effektivt. Säljs av Höganäs. Används mest av proffs så det hittar man inte i butikshyllan, men det går att beställa. Habenit heter det. Helt ogiftigt i härdat skick. Som alltid så måste underlaget vara väl rengjort. Högtryckstvätt rekommenderas.
ängsvädd
Kolla att medlet tål låga vintertemperaturer, minusgrader, kanske självklart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon