Full version: Ananas
kerstin z5-6

ananas.jpg

inte så klar bild men ni ser -jag har en ananas smile.gif som satt frukt
Tosan
Häftigt! w00t.gif
Jag trodde de skulle börja sälja ananasar på affärn snart så man får testa... men närmare jul så kommer de väl, då får jag återkomma om tips å råd wink.gif
Lady Hamilton
Kul Kerstin bravo.gif och Grattis! yaay.gif Gör nu en notering så vi sedan får veta hur lång tid det tog från blomma till frukt

Bigogar en bild på "min" Ananas som jag har haft Men som jag köpte redan "fruktbildande" blush.gif
CillaM
Vad kul med frukten. Tänk att få göra en julkorg med olika saker i och så frukten, som kronan på verket, bokstavligt! Grattis!
Alexander-VG-zon3
grattis till frukten tummenupp.gif ,,vacker planta lite avis blir man wub.gif . jag själv har aldrig lyckas med Ananas
Stevieboy
Fin annanas!
VAr precis på kryddplantagen i GOA och fick erfara att det finns en maskulin och en feminin variant. Det visste jag faktiskt inte, den feminina används till förökning och den maskulina säljs som frukt.
Grattis!

SU
kerstin z5-6
Ok du menar att jag har en hanne då smile.gif
catlady
Skit-tuff!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon