CITAT (*Ulrica* @ 07-11-2007, 11:56)

Det tycker jag låter som ett alldeles utmärkt evenemang för "Odlaklubben Väst"! Vi är några odlaiter, boende i västsverige som försöker hitta på lite saker gemensamt. Nu under vinterhalvåret när trädgården vilar sig så vore det ju alldeles utmärkt att anordna en krukväxtloppis!
Läs mer om Odlaklubben Väst i den
här tråden. Vi skulle bli jätteglada om du, Cilla och ni andra ville komma med i klubben och anordna en krukväxtloppis! Lars-Olof är ju redan med och hans fina krukväxter fick vi andra se när vi var i Kungälv.
Alla är välkomna att delta i Odlaklubben Väst, ett bra sätt att träffa och lära känna nya och gamla odlingsintresserade!
Om det skulle behövas lokal att vara i så ställer jag gärna upp med det, även om det då blir i Ale och inte i Lerum...
Jaaa, det fanns idéer om det! Jag vill mer än gärna vara med och anordna krukväxtloppis. Jättebra med med större lokal som du, Ulrica kan fixa, mitt lilla hus räcker inte långt (48 kvm). Och oavsett om man har inte krukväxter, sticklingar eller annat att ta med sig så finns det chans till att ta MED SIG HEM sådana alltså! Samåka kan vi ju också göra, om inte bilarna är för fulla med växter vill säga

Kanske vi kan göra en lista, var och en som är intresserad, över de växter och sticklingar som vi vill göra oss av med, byta eller sälja för en loppispeng? Eller är det dumt kanske?