Full version: Växt spiror.
sqrulan
Vet ej under vilken tråd som detta inlägg passar så jag lägger det här.
Jag har via ett annat forum fått tips om hur man kan göra egna "klätterställningar"/spiror
till sina innomhus växter.Man köper ett trädgårdsnät som man klipper till lagomt stora
bitar sen så "snurrar" man ihop dom och sätter dom i blomkrukorna.Dessa är så praktiska
för dom tar mindre plats än stora bågar.Svårt att förklara så här kommer bilder:

Azola
Bra tips tack!
stennie
Smart ! tummenupp.gif
sqrulan
Ja jag tycker att det är en toppen ide som man kan utveckla lite,man kan göra ännu större och högre
om man vill ha till klättrande utomhus växter.
Dessa som jag har gjort nu anväder jag till mina hoyor(porslinsblommor) men till murgröna,gullranka
och andra klättrare bör dom passa utmärkt.
Jag betalade ca:190:- för tre meter på Järnia just för detta nät,det finns väl olika sorter.
Eva i Höga
Det var en bra idé, tack för tipset! Det är roligt med allt som man kan göra själv.
CillaM
Mycket bra idé Sqrulan! Ska genast ut o inventera bland blomsakerna smile.gif

CITAT (sqrulan @ 07-11-2007, 12:11) *
Vet ej under vilken tråd som detta inlägg passar så jag lägger det här.
Jag har via ett annat forum fått tips om hur man kan göra egna "klätterställningar"/spiror
till sina innomhus växter.Man köper ett trädgårdsnät som man klipper till lagomt stora
bitar sen så "snurrar" man ihop dom och sätter dom i blomkrukorna.Dessa är så praktiska
för dom tar mindre plats än stora bågar.Svårt att förklara så här kommer bilder:

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon