HJÄLP!! Mina nyinköpta fredskallor har fått bruna fläckar....eller fält snarare på främre delen av bladen... Detta gick mycket snabbt... Vad är det o vad gör jag åt detta??
MYCKET TACKSAM för svar
Är det topparna eller sidorna på bladet du menar?? Jag har det nästan alltid på mina, och åtminstonde i mitt fall, så ror jag att det beror på att dom inte har tillräckligt med fuktighet. Försök att spraya vatten på dom för att höja den..och lycka till
Precis, otillräckligt med fukt! Så har jag också fått lära mig och det gäller "typ övergripande" på alla växter, framförallt blir det tydligt på smal- och tunnbladiga växter såsom yucca, dracaena (stavning?) och en del av liljorna. Svårt att hålla korrekt fuktighet i en vanlig lgh som jag förstått det, men "helt ofarligt" för växten med lite brunt i baldspetsen/bladkanten.
Ja det var nog det jag själv hade funderat på..... dessa fuktproblem.. jag duschar dem 1 gång per dag men det är väl inte tillräckligt.... Det bruna sitter längs med kanterna o har spridit sig i mitten av bladet också.... ser lite trist ut ju.....
Tack för era svar!