KarinSKARA
Om någon är nyfiken på vilka Dagliljor som blommat hos mig i år håller jag på att göra Album.

Från Siloam Edith Sholar till Zarahemla

Har nu påbörjat Album 2, för det kanske blir lagom med 99 st i ett Album.

Album 2 med Dagliljor i Marum

Fick önskemål om Hosta Album också och lovar försöka göra detta också snart.
Åsa E
Jag gillar fortfarande dagliljor, så jag kommer att kika på album 2 också smile.gif .
Blir det 5 album totalt?
Ing-Marie i Finnerödja
Nääääe vet du va dagliljer är väl inget att ha no.gif ....................eller är dom det ? crazy.gif Jo jag bara skojade de är gôrfina och är avundsjuk för att jag inte kan få mina så fina som dom du har. no.gif
smiley_small_hug.gif Ing-Marie
Tittar på alla du har..den ena finare än den andra.......
Irene_L
Oj, oj vad många fina dagliljor du har Karin! tummenupp.gif

Jag hade ingen aaaaning om att det fanns så många och såååååå fina!!!
Gillan
Jag har följt dina Dagliljebilder med stor fascination av hur otroligt många det finns, (vilket jag i och för sig redan visste), och att det faktiskt finns nån som har alla dessa irl ohmy.gif . Jag är väldigt förtjust i liljor överhuvud taget, både dag-och alla andra wub.gif . Så vad mig beträffar får du lägga in så mycket bilder du vill på dina dagisar yes.gif
Ophelia
Härliga bilder wub.gif

Har hittat ett antal favoriter som jag gärna skulle kunna tänka mig tummenupp.gif
Krolliljan
Ja de är bara så fina. 000.gif
Skinny Minny wub.gif
LindaLunda
Suck... varför finns det så många fina....??
Kanon Karin!!! Kämpa på! Jag vill se mera!
Linda
Kajsa
Så fina, jag undrar varför det står " Siloam " framför många sorter, vad står det för ? Från samma förädlare eller vad ?
HannaLisa
Skulle vilja ha en fin vit ,har du någon att rekomendera? zon 1

vart handlar du dina dagliljor? kan du rekomendera något ställe i göteborg/kungsbacka trakten?
ingrid fuxwall
Och jag som trodde att det bara fanns gula och orange - man lär sig.

ingrid som tycker dina bilder är väldigt fina
boopan
otroligt vackra hur många sorter finns det?
Anette på Boäng
Hej. Jo alla Siloam-sorter kommer från samma ställe. Siloam
Vita dagliljor finns det knappt, men nästan vita finns. Tyvärr har plantskolorna ofta inte mycket att välja på.
Karin har mycket mer wink.gif
Det finns ca 60 000 registrerade sorter, och massor av oregistrerade också smile.gif)))
Lotta i Gbg
En mycket trevlig daglilja som är (nästan) vit är 'Joan Senior' . Det var faktiskt den första dagliljan jag köpte för snart 10 år sedan och den står sig bra. Den är mycket tålig och trevlig. Förutom den finns det en som heter 'Gentle Shephard' som också har nästan vit och trevlig. Båda dessa går att få tag på i Sverige. Jag kan dock inte säga exakt var, för ibland ramlar man över dem (jag har köpt båda här mendet var längesedan)

Joan Senior

boopan
undra om man är i krokarna kan komma för bi och kolla till nästa sommar? det värkar så otrolig vackert
Krolliljan
CITAT (HannaLisa @ 15-11-2007, 19:14) *
Skulle vilja ha en fin vit ,har du någon att rekomendera? zon 1

vart handlar du dina dagliljor? kan du rekomendera något ställe i göteborg/kungsbacka trakten?

Jag har köpt ett par nästan vita på Horsabäck perenner

Gentle Shepard

Artic snow0001.jpg

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon