Full version: Odling av Ljung
TrädgårdsCalle
Är det någon som har erfarenhet av Ljungodling ? Har det lyckats väl, hur gjorde Du?
Jan Lindgren
HEJ!
Lätt. Kolla spåret perenn ljung:
MVH
Jan Lindgren
Jan Lindgren
HEJ!
Lätt. Kolla spåret perenn ljung.
MVH
Jan Lindgren
kerstin z5-6
Jag odlar min ljung i torvblockskanterna , vilket går utmärkt,klipp på våren annars blir de risiga o fula
Alpiner i Halmstad
Vi kan följa upp med några bilder från vår ljungkulle.
Ljungkullen.
M.v.h. Bernt
Lotta i Gbg
Jag har slutat köpa ljung eftersom de inte klarar sig hos mig. Det har varit mycket svårt att skydda dem mot den sena barfrosten på våren. Detta tror jag är ett problem för många ljungodlare, och jag vet att flera av dem som har mycket ljung ofta har sticklingar på lager så de kan byta ut brända plantor.
Lotta i Gbg
Jag kom på att jag glömde lämna denna jättefina länken om ljungväxter Heather Society
kira
CITAT (Lotta i Gbg @ 11-11-2007, 14:53) *
Jag kom på att jag glömde lämna denna jättefina länken om ljungväxter Heather Society

Fin länk vill ha alla ! smiley_small_hug.gif
Bassam
Hej:
jag tycker att det är mycket lätt att plantera ljung och silver nu , bara du kan titta på torge före 14 dagar till nu de är mycket fina , de planterade i vanliga jord med halv skugga LYcka till
H ; Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon