*Felix matte*
Det var såååå vackert wub.gif Gassande sol +26,5 i skuggan
och jag gick ett par hundra meter på den populära leden.
Detta foto tog jag strax nedanför "starten"
Fialotta
Åhhh...va vackert..och snö på bergstoppen
i värmen smile.gif

Hur lång är hela Kungsleden...undrar en som inte varit där uppe rolleyes.gif
Hasse_h
Åh, precis där gick jag för en massa år sedan. Lapp-porten i öster och den brusande älven med sitt klara vatten åt andra hållet. Glömmer aldrig den hjortonmyren vi stötte på, har aldrig sett så mycket hjorton på ett och samma ställe i hela mitt liv... rolleyes.gif
yla
underbart med fjällnatur jag har varit mycket uppåt o njutit av allt man kan se där o vidderna ,,,,nu fick jag lust o ta en tripp uppåt igen smile.gif
annaviktoria
Ja, vandrarkängorna börjar stampa lite otåligt i garderoben nu tongue.gif
*Felix matte*
Före besöket i Nikkaluokta grillade vi med dotter och måg vid stugan
och där kom denna ren spatserandes in på gården ohmy.gif
Felix tittade storögt men vågade inte gå fram och hälsa tongue.gif
Inte jag heller
Måste erkänna att man nog är lite "hemmablind"
Det var 26 år sedan sist vi besökte Nikka (sju mil bort)
Betty
Så fantastiskt vackert! Jag har aldrig varit norr om Gällivare... Man skulle kanske ta sig en tur norröver... Hur långt är det från Luleå...?
Den där renen skulle inte jag heller våga gå nära... Har fått för mej att renar är lömska... unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 27-07-2003, 23:31)
Hur långt är det från Luleå...?

Hej Betty!
Du har ca. 33 mil hit och sedan 7 mil härifrån till Nikka
Fyrtio mil är ju bara ett stenkast biggrin.gif
Du kommer inte att ångra dej, det var så otroligt vackert där
och vägen upp bjuder på så fina naturbilder att man skulle
vilja göra vykort av varje kilometer.
Adri-Anne
Så härliga bilder. Skulle så gärna velat gå Kungsleden, men det blev aldrig av. Nu är det så dags att läskas.
Skulle önska att ni fortsätter att skicka bilder, så många kan se hur vackert det är här i Sverige. Många kommer och talar om hur vackert det är i Norge. Ja visst är det, men det är det i Sverige också om man bara åker ut och tittar. Det är lätt att bli hemmablind.
Jag kommer ihåg den första sommaren här i Sverige och jag fick se en rapsåker, för första gången. Grön skog och mark, knallgul rapsåker och blå himmel, wub.gif wub.gif
Har många, många gånger kört Sverige från Skåne, till Silvervägen "Graddisvägen" Skulle kunna skriva sida upp och ned om alla vacra platser. Så nästa semester, varför inte välja Sverige i stället för Kanarieöarna. biggrin.gif
Ewa L
Håller med dig Adri-Anne!! Sverige är fantastiskt, men ligger väl för nära!

För några år sedan när vi bodde utomlands skulle jag bila från Göteborg till Stockholm. Hade lovat att hälsa på några gamla vänner i Mjölby på vägen, men råkade ta fel väg och insåg att jag skulle komma på västra sidan av Vättern = fel.
Hittade någon liten snirklig väg som skulle ta mig över till E4:an. Ni vet, en sådan där väg som går upp och lite ner, lite höger och lite vänster. Mellan alla vackra träd glimtade gång på gång en sjö fram. Kanonblå himmel och strålande sol!!! Det var så otroligt vackert. Dessutom stod det mig fritt att stanna bilen och gå en liten sväng, barfota på mossan. Till slut stortjöt jag bara! Ungarna fattade ingenting, men det glömmer jag aldrig. Denna otroliga skönhetsupplevelse — helt gratis! som vi svenskar tar så för givna.
Hasse_h
Jo, man är bortskämd och blir lätt hemmablind. Är omgiven av naturreservat, bedårande utsikt och natursköna miljöer. Men ändå drar man iväg långväga på semestern i jakt på bl.a. naturupplevelser...

Gitsan
Vilka vackra bilder! Kommer själv att tänka på mitt konfirmationsläger i Marsfjället med utflykt bl.a till Fatmomakke.
Visst finns det myckt att njuta av i Sverige. Även storstaden ( Stockholm i detta fallet ) är vackert om man söker sig lite från de centrala delarna.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon