zaaritha
Usch!
Vår gammelmamma, Zirran--kom hem i förrgår m sår i pannan.
Såg otäckt ut, så vi var hos veterinären.
Hon var skjuten med hagel--hade tre hagel i huvudet!
Vet. tog ut dem, men sa att det kunde finnas flera!
I dag kom varet ut................
Hon blöder fortfarande, men vet. sa att vi ska tvätta m Desivon o låta henne vila.
Men, vem--här i Missveden har skjutit på henne?
Hon går ej långt, hemifrån, numera.
Inte se´n hon blev påkörd o skadade bäckenet..........
SÅ otäckt!
MariaS
Ja de sägs ju ha nio liv, och det är väl inte utan att man får hålla med.
Tråkigt att Zirran har blivit skjuten. Skjut tillbaka, devil.gif när ni vet vem det är rtfm.gif Det är inte BARA att skjuta på allt som rör sig nono.gif
Tosan
Men stackars liten...
Fick jag tag på dem som gör sånt skulle det bli synd om dem.
Tack och lov klarar katter mycket, håll koll på såren ordentligt bara så det läker som det ska.
Snöflinga
Stackars lilla katt unsure.gif Vad är det för tokidioter som skjuter på katter med bössa ranting.gif tur i oturen att det inte tog i ögat i alla fall ...
Christina i Taxinge~
Usch!!!!!!!!
Man blir bara alldeles matt inombords......VEM gör sånt?
Vedervärdigt! devil.gif

Jag tror att kissen klarar detta, men som sagt - håll koll på såren.
Fenja
Fy sjutton, önskar att skytten fick dem (haglen) i pannan med... stackars kisse.
*tröstekram*
Fenja
Piccante
Hade det varit luftgevärsamunition så hade jag misstänkt (skit)ungar som inte borde ha vapen. Men antingen är det en ren olycka, förlupet hagel eller så är det någon som har skjutit medvetet. tyvärr har inte katter så hög status som husdjur och vissa verkar tycka det är okej att slå och sparka på andras katter om de kommer nära ranting.gif
Hoppas kissen blir återställd nu wub.gif trostar.gif
evely
Först får er lilla Kise krya på sig och bli stark och frisk igen. trostar.gif

Och så hoppas vi på att katterna stiger i status nu när råttorna ökar. Katter är ju fatkiskt nyttodjur och har en uppgift just i att hålla skadedjuren borta!

Måtte skjutmarodören drabbas av en skjutolycka devil.gif
emmas matte
Sätt halsband som syns på katterna, det finns alltid folk som ska skjuta vildkatter, utan att kolla om det är en sådan eller inte.De är så skjutglada o måste skjuta på allt som rör sej .Kanske det kan hjälpa med halsband, menar jag.
Krolliljan
Stackars kissekatten sad.gif

Hur mår hon idag?
pejori
hade inte du en granne som roade sig med att skjuta hundar för något år sedan?
sätter en peng på honom nu med.
katter klarar mycket så hon kommer säkert att fixa det här...
kram
Sailor Pluto
Stackars katten sad.gif ! Min erfarenhet är att katter överlag är ganska starka, och tål mer än man tror. Skulle försöka ta reda på vem det var som gjorde henne illa, även om det bara var en olycka....
zaaritha
Pejori; den grannen stack, betalade inte ens hyran, lämnade bara kvar
en skrotbil o ett hus, stinkande av kattskit o kattpiss!
Så --ägarna har jobbat hårt o sanerat o upprustat!
Nu bor där en lugn o trevlig barnfamilj--som inte --hittills--bråkat
om nå´t!
pejori
CITAT (zaaritha @ 10-11-2007, 19:57) *
Pejori; den grannen stack, betalade inte ens hyran, lämnade bara kvar
en skrotbil o ett hus, stinkande av kattskit o kattpiss!
Så --ägarna har jobbat hårt o sanerat o upprustat!
Nu bor där en lugn o trevlig barnfamilj--som inte --hittills--bråkat
om nå´t!

ok...skönt att höra att "den dåren" är borta ialla fall tummenupp.gif
tråkigt att man inte får ha sina husdjur ifred ... ranting.gif
zaaritha
Har pratat m två andra Missvedenbor; en har också en skadad katt.
Den andres hund var ute o sprang i går, kom hem med hagel i höften..........
Vi gick ihop o har polisanmält.
renate
Det gjorde ni rätt i. Vad är det för människor som skuter med hagel på hundar och katter.Om det är en jägare ska han får sin licens indragen,och fråntags vapen.
Hoppas din kisse mår snart bra igen.
zaaritha
Ja, Zirran verkar bättre nu.
Hon spinner o kelar, förut var hon helt likgiltig...........
huskatt
Det finns visst idioter överallt nuförtiden! Människor o djur går inte säkra nånstans...
Man får vara rädd om familjen,om det nu hjälper?
Boxer
Stackars liten kisse! -cry-.gif Hoppas idioten råkar vända på geväret och trycka av mad.gif
Azola
Grrrr ... ranting.gif ring så kommer jag och jagar dåren som skjutit på era djur..
Bra att kissen repat sig i alla fall!!! kompiskram.gif
Bra att ni polisanmälde!! Lycka till.
Fenja
Bra att ni polisanmält! Kul att Zirran är bättre.
Mvh
Fenja
lissa
tummenupp.gif för polisanmälningen..När sånt händer borde man nog anmäla på direkten, polisen måste ju få veta att det finns en galning lös som springer omkring och skjuter på både katter och hundar...och vem vet, det kanske bara är fråga om tid tills han börjar skjuta på människor också..för om "jägaren" kommer undan med det ena, varför inte med det andra..och vådaskjutning kan det ju inte vara eftersom det är fler utsatta..förresten, även om det var ett misstag med skottet som träffade din kisse, så borde ju "jägaren" ha sagt till att det fanns ett skadat djur någonstans,, ranting.gif
Jag hoppas att förbättrigen fortsätter så att hon blir helt bra igen...djur är ju som tur är tåligae än vad vi tror...
Krolliljan
CITAT (zaaritha @ 10-11-2007, 22:24) *
Ja, Zirran verkar bättre nu.
Hon spinner o kelar, förut var hon helt likgiltig...........

Hoppas att hon mår ännu bättre nu. yes.gif
160kvm stort hus
Men jösses!!
Vad är det för jävla idioter?

Är själv jägare men det skulle aldrig falla mig in att skjuta mot en katt!!
Eller skjuta ett skott där jag inte är säker på vart kulan ( kulorna ) hamnar och att jag har ett ordentligt kuluppfång bakom.
Jag skäms in i märgen över att det finns jägare som gör sånt här...

Bra att du polisanmälde!! Har du kontaktat jaktlagen runtomkring?

Hoppas misse blir frisk och pigg snart.

Mvh G
Stella-Polaris
Måste nu, med risk att bli lynchad, göra ett litet inlägg.

Alla i tråden förfasar sig om att en katt blivit påskjuten. Detta är alltid tråkigt speciellt om den blir skadeskjutna. Men låt oss titta på en grupp människor som ofta står på andra sidan Småbarns föräldrar...

Katter skiter i sandlådor, Kattskit kan sprida sjukdommar som är farliga for småbarn. Detta är de fakta som de tar hänsyn till. En del är lugna, och realistiska, andra hysteriska då det kommer till sina barns säkerhet. Hur många katter går det på en sjuk unge heter den olösta frågan...

Katter är trevliga. Katter är bra. Katter är ibland på fel ställe. Katter lever ett farligt liv....
pejori
CITAT (Stella-Polaris @ 14-11-2007, 18:36) *

Alla i tråden förfasar sig om att en katt blivit påskjuten. Detta är alltid tråkigt speciellt om den blir skadeskjutna. Men låt oss titta på en grupp människor som ofta står på andra sidan Småbarns föräldrar...

Katter skiter i sandlådor, Kattskit kan sprida sjukdommar som är farliga for småbarn. Detta är de fakta som de tar hänsyn till. En del är lugna, och realistiska, andra hysteriska då det kommer till sina barns säkerhet. Hur många katter går det på en sjuk unge heter den olösta frågan...

Katter är trevliga. Katter är bra. Katter är ibland på fel ställe. Katter lever ett farligt liv....

förstår din synpunkt, men denna katten bor på landet...verkligen landet yes.gif
och ingen får skadeskjuta en katt oavsett, möjligen i hönshuset
Sailor Pluto
CITAT (Stella-Polaris @ 14-11-2007, 18:36) *

Det är verkligen ingen anledning att skjuta på katten ranting.gif ! Om föräldrar är oroliga över sina barns säkerhet i sandlådan så finns det en mycket enkel lösning: en nätram att lägga över sandlådan när ingen är där. Så kommer jag att göra med mina egna barns eventuella sandlådor här hemma (och förmodligen sponsra dagiset också...). Tillägg: det fungerar faktiskt, har sett det med egna ögon, så inga undanflykter nu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon