Full version: Kostråd
netaave
Hittat på ett annat forum biggrin.gif

FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?
SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter
att ha en stor mage.

FRÅGA: Är simning bra för figuren?
SVAR: Tja, se på valar

FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet,stämmer det?
SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet.
Kasta inte bort dem på träning!!
Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?
SVAR: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet.
Vad äter en ko? Gräs.
Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på.
Ät kyckling, och få i dig majs!
En fläskkotlett kan ge dig 100% av ekommenderat dagligt intag av grönsaker!

FRÅGA: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?
SVAR: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten,
och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet.
Öl görs av sädesslag, det säger allt..........

FRÅGA: Är choklad osund?
SVAR: Är du tokig? Kakaobönor=bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt nyttigt, vet alla, eller hur? Det är den bästa 'feel-good'-maten man kan få!!

FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?
SVAR: Rund är en form, så god som någon!

pejori
rotfl.gif rotfl.gif GALENPANNA rotfl.gif bravo.gif a0a.gif a0a.gif
MariaS
CITAT (netaave @ 10-11-2007, 14:27) *
Hittat på ett annat forum biggrin.gif
FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?
SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter
att ha en stor mage.

FRÅGA: Är simning bra för figuren?
SVAR: Tja, se på valar

FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet,stämmer det?
SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet.
Kasta inte bort dem på träning!!
Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!
FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?
SVAR: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet.
Vad äter en ko? Gräs.
Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på.
Ät kyckling, och få i dig majs!
En fläskkotlett kan ge dig 100% av ekommenderat dagligt intag av grönsaker!

FRÅGA: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?
SVAR: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten,
och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet.
Öl görs av sädesslag, det säger allt..........

FRÅGA: Är choklad osund?
SVAR: Är du tokig? Kakaobönor=bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt nyttigt, vet alla, eller hur? Det är den bästa 'feel-good'-maten man kan få!!

FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?
SVAR: Rund är en form, så god som någon!

Tänk va skönt. Då behöver jag inte ha dåligt samvete då coolgleam.gif
Sailor Pluto
bravo.gif a0a.gif ! Nu har jag en anledning att knata iväg till konsum för att handla choklad.
huskatt
Igenkänd på Ica-Maxi,när en expedit frågade när jag skulle ha`min bebis-Du har ju gått så länge nu?!
Jag skrattade o sa att jag har en lika stor mage som min yngsta dotter o hon är i 8:de mån.JAG SKA BLI MORMOR!!!
Kanske är jag skengravid? confused.gif
MariaS
CITAT (huskatt @ 11-11-2007, 09:13) *
Igenkänd på Ica-Maxi,när en expedit frågade när jag skulle ha`min bebis-Du har ju gått så länge nu?!
Jag skrattade o sa att jag har en lika stor mage som min yngsta dotter o hon är i 8:de mån.JAG SKA BLI MORMOR!!!
Kanske är jag skengravid? confused.gif

eller sympatigravid...
Jag ser likadan ut. Kom när jag slutade röka, utan ansträngning...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon