|
LindaLunda
10-11-2007, 15:54
Äntligen blev det en tjej! Draktjej!Linda
Monica i Nässjö
10-11-2007, 15:59
Så söt! Och ring har hon också  .
Fick glädjefnatt:-) Aldrig har jag fixat alla sladdar, kopplingar så snabbt som nu! Vad fin hon är! Hoppas allt går bra i ugnen oxå. Jag är så glad
Oh så fin hon är lilltjejen.
Herregud så fina dina drakar är! Hur bär du dig åt, människa?!?
Monica M zon 4
10-11-2007, 18:13
Alldeles underbar! Vilken skönhet! Grattis till lyckad kläckning!
Grattis till tillökningen! Åh en så´n liten raring! Vem är hon mest lik, mamma eller pappa? Ursäkta en okunnig men jag måste få fråga en liten sak...hur ser man skillnad på drakflickor och drakpojkar? Ringen ser jag ju naturligtvis men inte föds dom väl med det runt benet??
zaaritha
10-11-2007, 19:17
SÅ vacker! Säljer du?
 uäääää! Vill haaaaaaa! *rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, * *pust* *rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, *
zaaritha
10-11-2007, 19:23
Boxer; mår du bra?
LindaLunda
10-11-2007, 19:26
CITAT (Boxer @ 10-11-2007, 19:22)   uäääää! Vill haaaaaaa! *rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, * *pust* *rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, * HAHAHAHA!!! Linda CITAT (zaaritha @ 10-11-2007, 19:17)  SÅ vacker! Säljer du? I den mån jag kan... så tar jag upp beställningar. Linda
CITAT (LindaLunda @ 10-11-2007, 19:26)  I den mån jag kan... så tar jag upp beställningar. Linda *Ooops! nu åkte spargrisen i golvet...vad synd!*
KarinSKARA
10-11-2007, 19:30
Så då har äntligen Lennart fått en lillasyster. Inte en dag för tidigt. Börjar bli lite stökigt med alla bröder. Så söt hon blev med håret i pannan.
fantastiskt söt liten tjej...oj vad drakgrabbarna ska ligga på span nu duktig du är
Snöflinga
10-11-2007, 22:19
Du är bara sååå duktig Linda-Lunda ... är helt imponerad  Vill också ha, hur gör man för att ställa sig på äggkläckningskö, adoptionskostnad osv
Alltså - jag tycker väldigt mycket om folk som kommer och hälsar på en, bara så där: Hej! Är ni hemma? - men nu kom dom precis när jag fick veta att det blev en drakflicka ! Hunnit titta på henne i 2 sekunder bara!!! Linda, Du frågar om Hon är OK? Hon är jätte OK, Hon är underbar - var försiktig vid bränningen! Mitt hjärta klappar varmt för denna söta prinsessan, Elline.... det låter så mjukt och vackert en dag gammal!(nästan iaf!) Jag är SÅ glad Kramizar Ewa
Besöker din blogg varje dag... är imponerad av vad du kan åstadkomma av en bit lera. Så fina drakar.
 ohh...så söt liten sessa! Grattis och välkomen till världen
Guuu va söt! Jag ställer mig gärna i kö för en sådan rackare, bara jag vet hur stora de är först?
CITAT (Netha @ 10-11-2007, 22:37)  Besöker din blogg varje dag... är imponerad av vad du kan åstadkomma av en bit lera. Så fina drakar.  Det gör jag med, jag är helt fascinerad
Lady Hamilton
11-11-2007, 10:41
CITAT (Anma @ 11-11-2007, 00:16)  Guuu va söt! Jag ställer mig gärna i kö för en sådan rackare, bara jag vet hur stora de är först?  Även jag är intresserad...............
LindaLunda
11-11-2007, 11:36
 ALLA för era goa och snälla komentarer  ! Det stärker självförtroendet ... vilket behövs! CITAT (Anma @ 11-11-2007, 00:16)  Guuu va söt! Jag ställer mig gärna i kö för en sådan rackare, bara jag vet hur stora de är först? De är ca: 40-50 cm ... det varierar från gång till gång. CITAT (Cacki @ 10-11-2007, 18:46)  Grattis till tillökningen! Åh en så´n liten raring! Vem är hon mest lik, mamma eller pappa? Ursäkta en okunnig men jag måste få fråga en liten sak...hur ser man skillnad på drakflickor och drakpojkar? Ringen ser jag ju naturligtvis men inte föds dom väl med det runt benet?? Denna hade inte så markerade ögon/nos-kammar.... och lite smalare nos.... fick liksom en lite mer feminint utseende... man måste kanske ha dem bredvid för att se??? Men jag fick känslan av en tjej... så... det blev bara så. Mamma eller pappa??? Ingen aning.... de har stuckit sin kos .... jag såg dem aldrig ..... fick kläcka henne själv! Linda
LindaLunda
11-11-2007, 11:42
CITAT (Snöflinga @ 10-11-2007, 22:19)  Du är bara sååå duktig Linda-Lunda ... är helt imponerad  Vill också ha, hur gör man för att ställa sig på äggkläckningskö, adoptionskostnad osv  Man mailar mig... sedan går man igenom en lämpligprövning över ens hemförhållande, ekonomiska förhållande och matförhållanden (köttbullar, alla drakar äter sådana)  ! Det skall också finnas en bra säker sovplats i trädgården. Efter godkännande får man ställa sig i 'adoptionskö'. Linda
Lady Hamilton
11-11-2007, 11:45
 Skicka "formuläret" pronto..........Vill gärna genomgå denna "skärskådning" för att ev. kunna bli Adoptiv mamma
LindaLunda
11-11-2007, 11:47
CITAT (Stenis @ 10-11-2007, 22:33)  Alltså - jag tycker väldigt mycket om folk som kommer och hälsar på en, bara så där: Hej! Är ni hemma? - men nu kom dom precis när jag fick veta att det blev en drakflicka ! Hunnit titta på henne i 2 sekunder bara!!! Linda, Du frågar om Hon är OK? Hon är jätte OK, Hon är underbar - var försiktig vid bränningen! Mitt hjärta klappar varmt för denna söta prinsessan, Elline.... det låter så mjukt och vackert en dag gammal!(nästan iaf!) Jag är SÅ glad Kramizar Ewa Linda CITAT (Lady Hamilton @ 11-11-2007, 11:45)   Skicka "formuläret" pronto..........Vill gärna genomgå denna "skärskådning" för att ev. kunna bli Adoptiv mamma  Ta och maila mig  !!! (lindalunda@passagen.se) Linda
Hon är verkligen söt, ser så tjejjig ut!  Syns ju tydligt att detta är en tjej.  Instämmer med Lennarths matte att det var på tiden, det blir stökigt med bara bröder.  för mycket bus... Är lite orolig nu bara över att Eskill vill ha sällskap,  en lillasyster att "ta hand om", retas med, sno köttbullar ifrån. Måste prata med honom om detta. Jag har snart fyllt frysen med köttbullar, så nu kan Eskill snart få flytta hem.  Se bara till att Du får ett familjefoto taget av alla syskonen i denna kullen först!!!  Eskills Matte
Det slog mig helt plötsligt - vi MÅSTE ha en Drakträff!!! Ni få gärna komma till Småland, till "Lillan" (hoppas att allt går bra i bränningen bara - var extra rädd om Henne Linda!) - jag blir jo hispig En nybliven drakmatte
LindaLunda
11-11-2007, 20:38
CITAT (Stenis @ 11-11-2007, 20:27)  Det slog mig helt plötsligt - vi MÅSTE ha en Drakträff!!! Ni få gärna komma till Småland, till "Lillan" (hoppas att allt går bra i bränningen bara - var extra rädd om Henne Linda!) - jag blir jo hispig En nybliven drakmatte  Tanken har slagit mig... att ha en valpträff! Fast varför inte ha en första träff här hos mig... så kan ni samtidigt ta med er era Drakar hem(för er som kan)! Köttbullmacka till kaffet? Linda
OK - då, bara för att det Är Du Kanske till våren?
LindaLunda
11-11-2007, 21:02
Hihi.... vi får väll se hos vem vi landar  ... det måste väll bli många årliga träffar?? Jag vet ju att några av er vill ha dem lite tidigare typ till Jul ... så en träff hos dig till våren Stenis är väl inte fel  ! Linda
Bra! Och trädgårdstokar som vi är, kan vi ha en liten växt- och fröbytarträff samtidigt Medan drakvalparna leker och pratar barndomsminnen! Köttbullemacka till kaffet låter gott. Vi kör på det
KarinSKARA
13-11-2007, 09:03
CITAT (Stenis @ 11-11-2007, 21:24)  Bra! Och trädgårstokar som vi är, kan vi ha en liten växt- och fröbytarträff samtidigt Medan drakvalparna leker och pratar barndomsminnen! Köttbullemacka till kaffet låter gott. Vi kör på det  Lennath och jag tycker INTE om kaffe Men överskottsväxter finns det alltid gott om, så slipper vi bara kaffet, så kommer vi gärna.
Karin - Du kan ta the, mjölk, öl, vin - ja, vad vill Du ha? (Lennart och "valparna" ska inte trakasseras med kaffe, så klart!) Linda - hur gick det i bränningen?
LindaLunda
13-11-2007, 09:17
CITAT (Stenis @ 13-11-2007, 09:12)  Linda - hur gick det i bränningen?  Hmm nästan bra.... Linda
Oj - vad menar Du med nästan???
LindaLunda
13-11-2007, 10:02
CITAT (Stenis @ 13-11-2007, 09:49)  Oj - vad menar Du med nästan???  Tyvärr så ramlade en av vingarna av på en av dem... säger inte vilken, ägaren vet, för han inte skall skämmas..... Detta är sånt som händer... ibland. Linda
Och hur gick det med min lilla flicka????? - snacka om våndan och oro
LindaLunda
13-11-2007, 10:42
CITAT (Stenis @ 13-11-2007, 10:08)  Och hur gick det med min lilla flicka????? - snacka om våndan och oro  Hon ligger på tork fortfarande och kommer så att göra.... länge till. Hon är fortfarande mjuk och gosig. Linda
Tack Linda! Känns liiite lugnare (för stunden!)
Kramizar Ewa
LindaLunda
14-11-2007, 17:43
CITAT (karjo @ 14-11-2007, 13:37)  Hej! Om du undrar något får du gärna maila mig. Linda
 helt fantastiska. Undrar om adoptionskön är lång
LindaLunda
15-11-2007, 06:48
Man vet ju inte riktigt när just flickorna dyker upp... de är väääldigt sällsynta... Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|