LindaLunda
Äntligen blev det en tjej!

Draktjej!

Linda
Monica i Nässjö
Så söt! Och ring har hon också wub.gif .
MariaS
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Stenis
Fick glädjefnatt:-) Aldrig har jag fixat alla sladdar, kopplingar så snabbt som nu!
Vad fin hon är! Hoppas allt går bra i ugnen oxå. Jag är så glad yahoo.gif
Alba
Oh så fin hon är lilltjejen.
Tosan
Herregud så fina dina drakar är! wub.gif
Hur bär du dig åt, människa?!?
Monica M zon 4
Alldeles underbar! Vilken skönhet! Grattis till lyckad kläckning! blomma.gif
Cacki
Grattis till tillökningen!
Åh en så´n liten raring! Vem är hon mest lik, mamma eller pappa? Ursäkta en okunnig men jag måste få fråga en liten sak...hur ser man skillnad på drakflickor och drakpojkar? Ringen ser jag ju naturligtvis men inte föds dom väl med det runt benet??
zaaritha
SÅ vacker!
Säljer du?
Boxer
-cry-.gif uäääää! Vill haaaaaaa!

*rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, *

*pust*

*rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, rullar & steker, *
bahia1
Grattis!
zaaritha
Boxer; mår du bra? flirting.gif
LindaLunda
CITAT (Boxer @ 10-11-2007, 19:22) *
-cry-.gif uäääää! Vill haaaaaaa!

*pust*

a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif
HAHAHAHA!!!

Linda

CITAT (zaaritha @ 10-11-2007, 19:17) *
SÅ vacker!
Säljer du?

I den mån jag kan... så tar jag upp beställningar.
Linda
Boxer
CITAT (LindaLunda @ 10-11-2007, 19:26) *
I den mån jag kan... så tar jag upp beställningar.
Linda

*Ooops! nu åkte spargrisen i golvet...vad synd!* devil.gif whist.gif
KarinSKARA
Så då har äntligen Lennart fått en lillasyster.
Inte en dag för tidigt. Börjar bli lite stökigt med alla bröder.

kram1.gif

Så söt hon blev med håret i pannan.
pejori
fantastiskt söt liten tjej...oj vad drakgrabbarna ska ligga på span nu tummenupp.gif naughty.gif
duktig du är bravo.gif
Snöflinga
Du är bara sååå duktig Linda-Lunda ... är helt imponerad bravo.gif Vill också ha, hur gör man för att ställa sig på äggkläckningskö, adoptionskostnad osv confused.gif
Stenis
Alltså - jag tycker väldigt mycket om folk som kommer och hälsar på en, bara så där:
Hej! Är ni hemma? - men nu kom dom precis när jag fick veta att det blev en drakflicka !
Hunnit titta på henne i 2 sekunder bara!!!

Linda, Du frågar om Hon är OK? Hon är jätte OK, Hon är underbar - var försiktig vid bränningen!
Mitt hjärta klappar varmt för denna söta prinsessan, Elline.... det låter så mjukt och vackert hbd.gif
en dag gammal!(nästan iaf!)
Jag är SÅ glad yahoo.gif
Kramizar
Ewa

Netha
Besöker din blogg varje dag... är imponerad av vad du kan åstadkomma av en bit lera.
Så fina drakar. wub.gif
Azola
wub.gif ohh...så söt liten sessa! Grattis och välkomen till världen wink.gif
Anma
Guuu va söt! Jag ställer mig gärna i kö för en sådan rackare, bara jag vet hur stora de är först?
Kathy

wub.gif wub.gif wub.gif
Dina drakar är bara så fantastiska! wub.gif
Gillan
CITAT (Netha @ 10-11-2007, 22:37) *
Besöker din blogg varje dag... är imponerad av vad du kan åstadkomma av en bit lera.
Så fina drakar. wub.gif

Det gör jag med, jag är helt fascinerad wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Anma @ 11-11-2007, 00:16) *
Guuu va söt! Jag ställer mig gärna i kö för en sådan rackare, bara jag vet hur stora de är först?

blush.gif Även jag är intresserad...............
LindaLunda
thanks.gif thanks.gif thanks.gif thanks.gif ALLA för era goa och snälla komentarer blush.gif ! Det stärker självförtroendet ... vilket behövs!

CITAT (Anma @ 11-11-2007, 00:16) *

De är ca: 40-50 cm ... det varierar från gång till gång.

CITAT (Cacki @ 10-11-2007, 18:46) *
Grattis till tillökningen!
Åh en så´n liten raring! Vem är hon mest lik, mamma eller pappa? Ursäkta en okunnig men jag måste få fråga en liten sak...hur ser man skillnad på drakflickor och drakpojkar? Ringen ser jag ju naturligtvis men inte föds dom väl med det runt benet??

Denna hade inte så markerade ögon/nos-kammar.... och lite smalare nos.... fick liksom en lite mer feminint utseende... man måste kanske ha dem bredvid för att se??? Men jag fick känslan av en tjej... så... det blev bara så.
Mamma eller pappa??? Ingen aning.... de har stuckit sin kos .... jag såg dem aldrig ..... fick kläcka henne själv!

Linda
LindaLunda
CITAT (Snöflinga @ 10-11-2007, 22:19) *
Du är bara sååå duktig Linda-Lunda ... är helt imponerad bravo.gif Vill också ha, hur gör man för att ställa sig på äggkläckningskö, adoptionskostnad osv confused.gif

Man mailar mig... sedan går man igenom en lämpligprövning över ens hemförhållande, ekonomiska förhållande och matförhållanden (köttbullar, alla drakar äter sådana) wacko.gif flirting.gif !
Det skall också finnas en bra säker sovplats i trädgården.
Efter godkännande får man ställa sig i 'adoptionskö'.

Linda
Lady Hamilton
giggle.gif Skicka "formuläret" pronto..........Vill gärna genomgå denna "skärskådning" för att ev. kunna bli Adoptiv mamma kompiskram.gif
LindaLunda
CITAT (Stenis @ 10-11-2007, 22:33) *
Alltså - jag tycker väldigt mycket om folk som kommer och hälsar på en, bara så där:
Hej! Är ni hemma? - men nu kom dom precis när jag fick veta att det blev en drakflicka !
Hunnit titta på henne i 2 sekunder bara!!!

Linda, Du frågar om Hon är OK? Hon är jätte OK, Hon är underbar - var försiktig vid bränningen!
Mitt hjärta klappar varmt för denna söta prinsessan, Elline.... det låter så mjukt och vackert hbd.gif
en dag gammal!(nästan iaf!)
Jag är SÅ glad yahoo.gif
Kramizar
Ewa

giggle.gif bravo.gif

Linda

CITAT (Lady Hamilton @ 11-11-2007, 11:45) *
giggle.gif Skicka "formuläret" pronto..........Vill gärna genomgå denna "skärskådning" för att ev. kunna bli Adoptiv mamma kompiskram.gif

Ta och maila mig happy.gif !!! (lindalunda@passagen.se)

Linda
Monaxe
Hon är verkligen söt, ser så tjejjig ut! kiss.gif Syns ju tydligt att detta är en tjej. bravo.gif Instämmer med Lennarths matte att det var på tiden, det blir stökigt med bara bröder. devil.gif för mycket bus...
Är lite orolig nu bara över att Eskill vill ha sällskap, kram2.gif en lillasyster att "ta hand om", retas med, sno köttbullar ifrån. Måste prata med honom om detta. nono.gif

Jag har snart fyllt frysen med köttbullar, så nu kan Eskill snart få flytta hem. yahoo.gif Se bara till att Du får ett familjefoto taget av alla syskonen i denna kullen först!!! yes.gif

smiley_small_hug.gif Eskills Matte
Stenis
Det slog mig helt plötsligt - vi MÅSTE ha en Drakträff!!!
Ni få gärna komma till Småland, till "Lillan" (hoppas att allt går bra i bränningen bara - var extra rädd om Henne Linda!) - jag blir jo hispig dunno.gif

En nybliven drakmatte
LindaLunda
CITAT (Stenis @ 11-11-2007, 20:27) *
Det slog mig helt plötsligt - vi MÅSTE ha en Drakträff!!!
Ni få gärna komma till Småland, till "Lillan" (hoppas att allt går bra i bränningen bara - var extra rädd om Henne Linda!) - jag blir jo hispig dunno.gif

En nybliven drakmatte

kompiskram.gif Tanken har slagit mig... att ha en valpträff! rotfl.gif
Fast varför inte ha en första träff här hos mig... så kan ni samtidigt ta med er era Drakar hem(för er som kan)!
Köttbullmacka till kaffet?
Linda
Stenis
OK - då, bara för att det Är Du rose.gif
Kanske till våren?
LindaLunda
Hihi.... vi får väll se hos vem vi landar kram2.gif ... det måste väll bli många årliga träffar?? Jag vet ju att några av er vill ha dem lite tidigare typ till Jul ... så en träff hos dig till våren Stenis är väl inte fel tummenupp.gif !
Linda

Stenis
Bra! Och trädgårdstokar som vi är, kan vi ha en liten växt- och fröbytarträff samtidigt blomma.gif
Medan drakvalparna leker och pratar barndomsminnen!

Köttbullemacka till kaffet låter gott. Vi kör på det bravo.gif
KarinSKARA
CITAT (Stenis @ 11-11-2007, 21:24) *
Bra! Och trädgårstokar som vi är, kan vi ha en liten växt- och fröbytarträff samtidigt blomma.gif
Medan drakvalparna leker och pratar barndomsminnen!

Köttbullemacka till kaffet låter gott. Vi kör på det bravo.gif

Lennath och jag tycker INTE om kaffe thumbdown.gif

Men överskottsväxter finns det alltid gott om, så slipper vi bara kaffet, så kommer vi gärna.
Stenis
Karin - Du kan ta the, mjölk, öl, vin - ja, vad vill Du ha?
(Lennart och "valparna" ska inte trakasseras med kaffe, så klart!)

Linda - hur gick det i bränningen? confused.gif
LindaLunda
CITAT (Stenis @ 13-11-2007, 09:12) *
Linda - hur gick det i bränningen? confused.gif

Hmm nästan bra....
Linda
Stenis
Oj - vad menar Du med nästan??? fear.gif
LindaLunda
CITAT (Stenis @ 13-11-2007, 09:49) *
Oj - vad menar Du med nästan??? fear.gif

Tyvärr så ramlade en av vingarna av på en av dem... säger inte vilken, ägaren vet, för han inte skall skämmas.....
Detta är sånt som händer... ibland.
Linda
Stenis
Och hur gick det med min lilla flicka?????
- snacka om våndan och oro wub.gif fear.gif w00t.gif
LindaLunda
CITAT (Stenis @ 13-11-2007, 10:08) *
Och hur gick det med min lilla flicka?????
- snacka om våndan och oro wub.gif fear.gif w00t.gif

Hon ligger på tork fortfarande och kommer så att göra.... länge till. Hon är fortfarande mjuk och gosig.
Linda
Stenis
Tack Linda!
Känns liiite lugnare (för stunden!)

Kramizar
Ewa
karjo
Åh så fina!! Supersöta! Vad kan en sådan liten goding tänkas kosta? wub.gif wub.gif whistling.gif
LindaLunda
CITAT (karjo @ 14-11-2007, 13:37) *
Åh så fina!! Supersöta! Vad kan en sådan liten goding tänkas kosta? wub.gif wub.gif whistling.gif

Hej!
Om du undrar något får du gärna maila mig.
Linda
Cathis
wub.gif helt fantastiska. Undrar om adoptionskön är lång g.gif
LindaLunda
Man vet ju inte riktigt när just flickorna dyker upp... de är väääldigt sällsynta...
Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon