Full version: Min Cattleya blommar!
Christer i Falköping
Så började min cattleya blomma för året. Egentligen tror jag att dessa orkidéer är de mest lättodlade vi kan hitta, men tyvärr är de ju väldigt dyra. Namnet på denna har jag inte kunnat få fram och vem vet, det kanske är en hybrid med annan art? Men min favorit är det trots allt. Nu skall vi se om det går att få in bild i inlägget.
ATT00017.jpg
Lady Hamilton
Snyggt Christer! Den enda som blommar hos mig är en som jag fick när jag fyllde år i Oktober.................
Sofiia
så fin den är!! smile.gif har inte ännu vågat mig på cattleya. hos mig blommar en oncidium och 2 phalaenopsisar. det är härligt med orkidéer om man har några så finns det nästan alltid något som blommar.
Christer i Falköping
Faktum är att de olika cattleyorna är riktigt lätta att ha. Ge dem en period med torka och ganska kallt på hösten, så blommar de så snällt nu på höst/vintern. Pröva, du kommer inte att ångra dig. Men de är tyvärr rätt ofta lite dyra att köpa.
Christer.
ewa zon 3
Fin färgställning på blomman, förstår att det är en favorit yes.gif

/Ewa
jahi
Ååååå jag vill åxå ha!!!!!
Har fått för mej att den behöver mycke ljus bara o jag har inte plats i mitt enda ljusa fönster.
Vilka vädersträck har ni era Cattleyor i?
Christer i Falköping
Öst har jag min i nu, men på sommaren ställsden ut i lätt skugga. Tar inte in den förrän sent på hösten.
Christer.
jahi
Då ska jag prova.
I öst eller västfönstrena ska jag nog kunna trycka in en blomma till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon