Netha
Dokumentär. Inget hotell är som Palace Hotell i småländska Hultsfred. Här arbetar hotelldirektrisen Maja Nyblom, 94 år gammal. Hon bokar, gör frukost, bäddar, städar, målar, putsar fönster. Allt helt själv. Och hon vägrar ta emot hjälp, för det går för långsamt. Maja har en favoritgäst som får hennes hjärta att klappa lite extra. Han får alltid rumsnummer 14, hotellets bästa. En dokumentär om liv och död, kärlek och längtan, och att inget är för sent. Text-tv 299. Även 15/11 och 17/11.
(20:00 - 21:00)
Oj vilken energi.. ännu vid så hög ålder. smile.gif
Aqvakul
En ootrolig lite gumma!
Snöflinga
Satt alldeles trollbunden ... tänk vad en timma går fort ibland ohmy.gif Vilket energipaket, fattar inte att hon hann med allt ... I alla fall en mycket sevärd dokumentär om en fantastisk människa tummenupp.gif
Netha
Och hon fick ha kul ända in till slutet... dansade tre dagar innan hon gick bort. wub.gif

Aqvakul
Hur ofta tänker man att man inte orkar både det ena och det andra. Maja var ju i full gång, mitt i livet, ända till slutet.
Netha
Verkligen... tål att tänka på när man klagar på småkrämpor och säger att man inte orkar.
Ralf
tror hon orkade för att hon jobbade in i det sista. Min mormor e 94 o ganska pigg. Hon jobbde tills hon var 75 år. Hon har grå-star men annars helt ok, o fortfarande nästan obehindrat. Dock snubblade hon¨på nåt o ramlade omkull i sommras. Min morbror drog henne i panik till sjukhuset o skrek,
-min 94 åriga mamma har ramlat!
Det blev fart men efter avslutad undersökning där dom ej hittat nåt, flinade läkarna o frågde var han kom dit med sin mamma smile.gif

Ja hoppas jag får leva länge...
Kathy

Länk till programmet om det var någon som missade det.
Kathy

Hon gjorde det hon verkligen ville, in i det sista.

Jag blev alldeles tårögd av hennes berättelse. vilken otrolig människa.

Det handlar om att leva livet fullt ut in i det sista. rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon