Olivia
Finns det någon som har den i sin trädgård? Svårodlad? När blommar den?

Alexander-VG-zon3
den blommar i juni , torr jord på vintern . zon 1-2 . soligt läge , hos dig i zon 4-5 tror jag inte den klara sig . annars samma krav som andra liljor
kerstin z5-6
Det är inga problem med aiatiska liljor i z6 ? blink.gif så nu var du väl försiktig Linus smile.gif
Asiatica-gruppen, asiatiska liljor är härdiga, lättodlade och de vanligaste i affärer. Liljor behöver ordentlig dränering , gärna grus- blandad så vattnet rinner unden -annars inget speciellt
Lilium Lollypop är en vanlig sort , antar att din inte är svårare än nån annan
Olivia
Tack Kerstin för svaret! Precis det jag hoppades på... För det vore väl lite trist om en trädgårdsdesigner här uppe rekommenderar något som inte klarar sig? Jag får väl se om jag hittar den, sedan när rabatten väl blir klar rolleyes.gif .
tepa
Hej

Återupplivar denna gamla tråd. Idag såg jag påsar med Asiatiska Liljor, lökar, i matbutiken. Funderar på att köpa någon påse. Hur har det gått för dig, Olivia?

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon