Full version: Mötarsniglar
inglan
Jag ska få ett växthus till våren! yahoo.gif
Men vi har de där små otäcka sniglarna i vår trädgård, nu undrar jag: Kan man stänga dem ute helt med en bockad plåtkant runt växthuset, eller är det strömtråd som är mest effektivt? Eller något annat, jag vill ju inte på tiden ha in dem i växthuset.
Någon som har erfarenhet?
Tänkte att det är bra att tänka till och planera hur vi ska slippa dem, innan vi börjar bygga och dona.

Hälsningar Inglan smile.gif
inglan
Jag stavar visst tokfel biggrin.gif ,men de flesta fattar nog att jag menar mördarsniglar va? Kan man inte ändra rubriken? Jag hittade inte hur man skulle göra det....
Betty
CITAT (inglan @ 12-11-2007, 16:58) *
Jag stavar visst tokfel biggrin.gif ,men de flesta fattar nog att jag menar mördarsniglar va? Kan man inte ändra rubriken? Jag hittade inte hur man skulle göra det....

Nej man kan inte ändra i rubriken själv. Klicka på Snabbmeny här ovanför så kan du PM:a webbis (forumansvarig) och be honom ändra.
MariaS
(Kan inte låta bli)

Det är väl bara att gå på rätt sida vägen, så möter du honom, yahoo.gif rotfl.gif

Allvarligt. Jag kan inte hjälpa dig. Har bara sett en snigel på vår tomt, och den har jag avlivat.
Piccante
Har du konstaterat att det är mördarsnigel du har i trädgården? finns ju många arter och är svårt att se skillnad ibland. Elstängsel är effektivt. Se till att bygga det så att trådarna är vertikala och inte horizontella. Är trådarna vertikala så trilalr den grillade snigeln av ananrs ligger de kvar på trådarna och kortsluter.

Är växthussockeln i aluminium, sten eller träram? Är det impregnerat trä så är det ju bara att fästa trådarna direkt på.
Aqvakul
Vi har också rätt att finnas, eller?
CillaM
Nu ska du inte börja igen... tongue.gif naughty.gif

CITAT (aq42 @ 12-11-2007, 19:23) *

inglan
CITAT (aq42 @ 12-11-2007, 19:23) *

Självklart har ni rätt att finnas! tummenupp.gif
Men i min trädgård liksom i mitt hem vill jag själv välja gäster och vem som får bo där. flirting.gif
Dessutom vad är det för fel att bo i Spanien? innocent.gif

Det lutar nog åt elstängsel då... och jag har inte bett någon ta livet av sig.... angel_not.gif

Piccante
CITAT (inglan @ 12-11-2007, 20:12) *
Det lutar nog åt elstängsel då... och jag har inte bett någon ta livet av sig.... angel_not.gif

rotfl.gif precis, inte ska trädgårdsägare skuldbeläggas för att sniglarna är självmordsbenägna.
inglan
CITAT (MariaS @ 12-11-2007, 17:30) *
(Kan inte låta bli)

Det är väl bara att gå på rätt sida vägen, så möter du honom, yahoo.gif rotfl.gif

Allvarligt. Jag kan inte hjälpa dig. Har bara sett en snigel på vår tomt, och den har jag avlivat.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sånt gillar jag, det är alltid roligare att missförstå, och i detta fall så var det ju vad jag skrev.... slap.gif

CITAT (Markus_H @ 12-11-2007, 17:46) *
Har du konstaterat att det är mördarsnigel du har i trädgården? finns ju många arter och är svårt att se skillnad ibland.

Jag har inte kollat med någon, men när de finns i tusental (dock inte så många i min trädgård men i närheten) så lär det väl vara spanjorerna... thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon