Marina i Hällekis
12-11-2007, 19:25
Hittade en rolig plantskola från Holland, hade över 10 000 plantor och de skickade till Sverige.
Närmare 200 olika Magnolior!
Är det någon som har erfarenhet av dem?
http://www.esveld.nl/engels.htm
kerstin z5-6
12-11-2007, 19:30
Ja - Jag med flera har beställt därifrån -de har ju ett enormt utbud -det enda negativa är fraktkostnaden
Vad jag minns blir det inte heller lägre -utan högre frakt - ju mer man beställer ...
Med annat brukar det ju vara en fördel att gåihop om beställningar
Marina i Hällekis
12-11-2007, 19:36
Var du nöjd med kvaliten, på plantorna?
Jag såg också att frakten var dyr, men kan ju vara värt det eftersom sortimentet var spännande, bara plantorna är friska.
kerstin z5-6
12-11-2007, 20:44
ja den var genomgående bra -förutom en transport skada -men det var ju inte Eswelds fel
Anna NV Uppsala
12-11-2007, 20:52
Jag tycker det fungerar bra. Har beställt där flera gånger. Men som Kerstin säger, man betalar frakt per vikt. Plantorna är å andra sidan rätt billiga. Och de har hur mycket som helst.
Camilla i Värnamo
15-11-2007, 17:39
Fick jättefina buskar från dem nu i höst, i våras strulade posten tyvärr bort paketet och det var nära att jag inte fick dem nu heller (men det var ju inte Esvelds fel).
KarinSKARA
16-11-2007, 14:25
Har handlat därifrån flera gånger med utmärkt resultat. Välpackat och välmärkt.
Vill man ha lite ovanliga växter så är det där man kan hitta "allt"
Superbra sortiment.
Visst kostar frakten men den hänger också samman med hur stor planta man köper.
De flesta buskar och träd finns i många storlekar.
Var där live för 2 månader sedan och det var läckert vill jag lova. Hur mycket växter som helst.
ca 100 olika Clematis i BLOM, bara att välja och vraka.
Om man sökte något som inte stog med på listorna, så kunde man "boka" UTAN köptvång och så hörde dom av sig så snart dom lyckats få hem plantan. Kunde också få foto på de ex. de fått tag på, att välja på över mailen. DET kallar jag Perfekt Plantskola.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.