Är Gunnels Gröna nya avsnitt eller är det de som visades förra året, eller var det året innan?
Arrrgh!
O jag som trott det är gamla avsnitt som jag redan sett! Det blir till att passa tiderna med andra ord! Tack Renate!
CITAT (renate @ 12-11-2007, 20:44)

Det är nya avsnitt.
Du kan ju se dom på webben
SVT/Anki
Aqvakul
12-11-2007, 21:03
Det är i alla fall samma gunnel.
Jag vet att man inte får säga något ont om Gunnel (som att svära på påven

), men jag kan inte hjälpa att jag faktiskt tycker att programmen är lite tråkiga.
Förlåt, kasta inte grejjer på mig.
Tyckte när serien började nu igen att det var lite småtrevligt att titta fastän det egentligen inte "gav" något. Men efter sista avsnittet konstaterade jag att det faktiskt var ganska tråkigt. Inget mer Gunnel för mig. (Om det inte blir strötittande bland mina få kanaler.)
Aqvakul
12-11-2007, 21:14
CITAT (Tullia @ 12-11-2007, 21:08)

Tyckte när serien började nu igen att det var lite småtrevligt att titta fastän det egentligen inte "gav" något. Men efter sista avsnittet konstaterade jag att det faktiskt var ganska tråkigt. Inget mer Gunnel för mig. (Om det inte blir strötittande bland mina få kanaler.)
Instämmer!
Antagligen är vi för vetgiriga!
Har inget emot att _hon_ leder programmet. Men jag vill ju veta mer matnyttiga saker. Det är därför jag tittar.
Aqvakul
12-11-2007, 21:24
Möjligen riktar sig programmet mer till de som älskar vackra saker och färdigplanterat i kruka än till idoga trädgårsmästare.
Jag tycker alltid det är intressant för det ger nya vinklingar och idéer. Jag tycker man stirrar sig blind på vad man vill ha istället för vad som är möjligt och vad som är möjligt att utveckla. Nu tex. fick jag den där 'aha-känslan' när det gäller örtagård blandat med rena blomster. Men det är en annan sak att se det bli förverkligat. Får be grävaren komma nästa år kanske...
Jag gillar Gunnel och kastar inga saker på den som inte gillar hennes progam.Att bara får råd om dittan och dattan kan blir tråkigt i längden med, jag skulle inte titta om det handlade om hur man gör en köksträdgård. Det finns bra trädgårdsböcker och bra imformation här på nätet.Det är inte lätt att gör alla nöjd och belåten.
Snigelhatare
13-11-2007, 19:48
Tycker att Gunnels Gröna är det bästa svenska trädgårdsprogrammet. Söderläge och de andra är ruskigt dåliga.
Aqvakul
13-11-2007, 21:19
CITAT (Snigelhatare @ 13-11-2007, 19:48)

Tycker att Gunnels Gröna är det bästa svenska trädgårdsprogrammet. Söderläge och de andra är ruskigt dåliga.
Instämmer! Gunnel är både kunnig och hängiven. Det är det klart bästa svenska programmmet. Sen blir naturligtvis en TV-personlighet lite "utsliten" i längden. Min fasa är att clownen Ernst ska börja göra trädgårdsprogram. Har sett en del danska program som jag tyckt varit väldigt "matnyttiga". Måste väl också finna en hel del producerat i England och Holland, förmodar jag. Nåväl, det ena utesluter inte det andra. Heja Gunnel!!
lyckero
13-11-2007, 21:20
Jag tycker att Gunnels Gröna är de bästa trädgårdsprogrammen just nu ( med mitt begränsade utbud).
Jag är också förtjust i alla engagerade trädgårdsmänniskor som man får bekanta sig med.
Visserligen blir det mer av - det här har vi gjort än direkta odlinstips. Men det är trädgårdar som fått växa till sig och utvecklas - inte dagen efter den stora bulldozern...
Lyckero
Åsa K, zon 1
14-11-2007, 12:57
I kväll kommer programmet att handla om Ilva Walströms trädgård i Bua, 6 mil söder om Göteborg.
Ilva är konstnär, målar tavlor men framför allt så har hon en mycket märklig trädgård "under enbuskar". Hus och trädgård ligger på en bergssluttning ner mot öppet hav och för att kunna odla så har enbuskar fått växa och stammats upp och bildar skydd för växterna. Jag har besökt trädgården vid två tillfällen, (öppen trädgård i augusti) (jag bor 10 minuters cykelväg därifrån) och det är fantastiskt att lite hukande vandra under buskarna, lite av en trollskog.
Där finns sådant som anses vara rariteter och svårodlat. Jag hoppas verkligen att programmet gör rättvisa åt trädgården för egentligen måste den upplevas på plats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.