|
Jag har äntligen fått fingrarna ur...och bundit en krans av lingonris......nu ska jag bara hitta lite smått & gott att dekorera den med:yahoo: Lingonkrans.jpg Krans
Vad fin den är! Kan nämna att en lingonriskrans (odekorerad) av den där modellen kostar c:a 200kr i matvarubutiken. Enriskrans eller granriskrans brukar vara billigare.
CITAT (Kathy @ 12-11-2007, 21:53)  Vad fin den är! Kan nämna att en lingonriskrans (odekorerad) av den där modellen kostar c:a 200kr i matvarubutiken. Enriskrans eller granriskrans brukar vara billigare. 200:-!!! Fy fabian va dyrt. Jag köpte bara en halmstomme och bindtråd....kostade ca 25:-...sen plockade jag lingonriset bakom stallet...... och det blev ju inte så dyrt.
CITAT (lämås @ 12-11-2007, 22:04)  200:-!!! Fy fabian va dyrt. Jag köpte bara en halmstomme och bindtråd....kostade ca 25:-...sen plockade jag lingonriset bakom stallet...... och det blev ju inte så dyrt. Det blir alltid billigare att göra sånt här själv. Och, som oftast, snyggare också.
Den var jättesnyggt,fundera på att binda en med,lingonris finns här i skogen.Då behöver jag bara en stomme bindtråd har jag.
Mmm, klockrent & snyggt blir det. Har fortfarande inte kommit på vad jag skall dekorera med...men jag är lite sugen på kanelstänger, apelsinskivor & nåt rött band. Kottar tycker jag inte passar in när det är linonris!
Marlene z v
14-11-2007, 09:40
CITAT (Kathy @ 12-11-2007, 23:59)  Det blir alltid billigare att göra sånt här själv. Och, som oftast, snyggare också. Jätte fin krans. Jag brukar dessutom forma stommen av gamla tidningar, så blir det ännu billigare.
160kvm stort hus
14-11-2007, 13:33
wow jättesnygg!!!!
CITAT (16kvm stor balkong @ 14-11-2007, 13:33)  wow jättesnygg!!!! tackar!  Jag har precis dekorerat den med lite smått & gott....skall ladda upp bilden lite senare.
Aqvakul
14-11-2007, 19:30
CITAT (renate @ 13-11-2007, 15:33)  Den var jättesnyggt,fundera på att binda en med,lingonris finns här i skogen.Då behöver jag bara en stomme bindtråd har jag. Ber du markägaren om tillstånd först?
CITAT (aq42 @ 14-11-2007, 19:30)  Ber du markägaren om tillstånd först? Det är jag själv som är markägare  och jag tyckte jag kunde unna mig lite lingonris!
Aqvakul
15-11-2007, 07:29
Lingonris är fint. Hör liksom julen till. Ibland tar folk in buxbom, mindre lyckat.
huskatt
15-11-2007, 09:30
Juligt med dörrkrans.Tack för idén.Det ska bli skönt med en skogspromenad idag!
Nu är den dekorerad och klar! Jag blev helnöjd & insåg också att det är snyggast med naturmaterial......men en liten rosett blev det! KransOjjj.....nu vet jag inte vad jag gjorde.....bilden hamnade både i det gamla & nya inlägget...jaja
Åsa, mälardalen zon 2
16-11-2007, 14:37
Ska göra mina om några veckor tycker det känns något tidigt. Jag brukar använda tall, granris, buxbom, blåen och andra sorters en, thuja, cypress mm. Kransarna placeras på ytterdörren inte inomhus då funkar allt detta material.
Kan även tipsa om att man hittar en massa fint dekorationsmaterial i asiatiska butiker ex. torkad lotusrot för ganska låga summor (det är exempelvis även billigare att handla stjärnanis i asiatiska butiker jämfört med att handla på partihallarna i årsta eller andra firmor som säljer sånt till företag).
Det är dock inte så modernt med naturmaterial just nu, jag var på Formexmässan i augusti för att leta efter företag jag kunde göra inköp hos för jobbets räkning, det fanns EN firma som sålde sånt som torkade apelsinskivor, kanel etc. (mässan är stor 3 hallar i älvsjömässan) I år är det glitter, metall, lite 80-tals discostuket som verkar gälla.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 16-11-2007, 14:37)  Ska göra mina om några veckor tycker det känns något tidigt. Jag brukar använda tall, granris, buxbom, blåen och andra sorters en, thuja, cypress mm. Kransarna placeras på ytterdörren inte inomhus då funkar allt detta material.
Kan även tipsa om att man hittar en massa fint dekorationsmaterial i asiatiska butiker ex. torkad lotusrot för ganska låga summor (det är exempelvis även billigare att handla stjärnanis i asiatiska butiker jämfört med att handla på partihallarna i årsta eller andra firmor som säljer sånt till företag).
Det är dock inte så modernt med naturmaterial just nu, jag var på Formexmässan i augusti för att leta efter företag jag kunde göra inköp hos för jobbets räkning, det fanns EN firma som sålde sånt som torkade apelsinskivor, kanel etc. (mässan är stor 3 hallar i älvsjömässan) I år är det glitter, metall, lite 80-tals discostuket som verkar gälla. mmmm, lite tidigt är det....men på hösten är det ju fint med krans. Jag satt i rosetten....för då är det klat. jag köpte kanel & stjärnanis på Ica....billigt. Sen finns det ju på panduro. Jag gillar naturmaterial bäst.......det blir lite pråligt annars.
Åsa, mälardalen zon 2
01-12-2007, 15:05
Nu har jag knåpat ihop några dörrkransar här kommer bild på 2 av dem en i lite modernare discostil (fast det glittriga änglahåret som finns här och där på kransen syns inte så bra på bild) + en mer traditionell variant.
[attachment=10099:julkrans1.JPG]
[attachment=10100:julkrans2.JPG]
ängsvädd
02-12-2007, 07:17
Oj, vad läckra
Åsa, mälardalen zon 2
08-12-2007, 14:27
Här kommer ytterligare en dörrkrans
[attachment=10352:dörrkans_inne.JPG]
zaaritha
08-12-2007, 21:02
Själv är jag inte pysslig av mej--men fick en fin krans av en vän. Bestående av enris, lingonris,kanel o en röd rosett! Jag blev verkligen glad!
Själv är jag inte pysslig av mej--men fick en fin krans av en vän. Bestående av enris, lingonris,kanel o en röd rosett! Jag blev verkligen glad!
Jag är ej pysslig av mej, men fick en fin krans av en vän: enris, lingonris, kanel o en rosett! Jag blev så glad!
Marina i Hällekis
09-12-2007, 09:39
Vilka vackra kransar!!! Glad andra advent!
Kan bara nicka instämmande...............ni gör såååå fina kransar. Själv gillar jag dem med naturmateriell bäst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|