Full version: "Schysta lökar"
HelenN
Kunde inte låta bli...har gått och kikat på detta lökpaket i flera veckor whistling.gif. Jag fick hela påsen för 100 lappen....tyckte det va billigt för alla Alliumlökar. Så imorron skall jag ut & spetta upp nåra hål & plantera dem blomma.gif ......det är aldrig försent!
lökar.jpg
kerstin z5-6
Ursäkta mej coolgleam.gif men det namnet (rubriken )är faktiskt upptaget smile.gif .. lökpaketet ser bra ut
igl
neapellöken, den med nr 20 är inte härdig så värst. det finns de i zon 1 som inte klarat den. jag har zon 2-3 och ute har den inte gått och i kruka har jag fått den att blomma en gång. annars är det inga problem med de övriga. så lycka till för allium är jättefina.
mvh
inger
HelenN
CITAT (igl @ 12-11-2007, 21:51) *
neapellöken, den med nr 20 är inte härdig så värst. det finns de i zon 1 som inte klarat den. jag har zon 2-3 och ute har den inte gått och i kruka har jag fått den att blomma en gång. annars är det inga problem med de övriga. så lycka till för allium är jättefina.
mvh
inger

Va säger du??!! märkligt...för jag bor ju i zon 4 & här skall den ju vara härdig enl återförsäljaren....men men...man lär sig nåt nytt varje dag. Det skall ja tänka på när jag planterar den.....väldränerat & skydd skall den få. Jag ska banne mig få den att blomma:)
MariaS
CITAT (igl @ 12-11-2007, 21:51) *
mvh
inger

Jag har mina i stenpartiet (utan skydd) och där har de förökat sig. FAst jag bor ju fortfarande i zon 2-1...
HelenN
Jag får ju hålla tummarna för lökarna. Jag planterade dem idag........trots ett par centimeters snötäcke yahoo.gif
lilla mamma
Har du köpt av Elise från Årjäng kanske?
Hennes gubbe stod och ropade schyssta lökar över kristinehamnsmarken,
den svenske knallen bredvid försökte förklara vad det uttrycket betydde egentligen.
Och med tanke på att han sade det tilll kvinnorna som gick förbi, så förstod han inte alls!
Jag tror vi ska åka till karlskoga i vår för att spana in allium!
kerstin z5-6
giggle.gif
HelenN
CITAT (lilla mamma @ 14-11-2007, 14:49) *
Har du köpt av Elise från Årjäng kanske?
Hennes gubbe stod och ropade schyssta lökar över kristinehamns marken, den svenske knallen brevid försökte förklara vad det uttrycket berydde egentligen.
Och med tanke på att han sade det tilll kvinnorna som gick förbi, så förstod han inte alls!
Jag tror i ska åka till karlskoga i vår för att spana in allium!

Näpp, jag köpte dem på Brickegardens Växter här i Karlskoga. Och visst är det kul med skämtet "shysta lökar" rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon