LindaLunda
crying.gif

Linda
Aqvakul
Även vi skåningar har fått en skvätt!
LindaLunda
crying.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Betty
Lyllos er, jag vill också ha snö! giggle.gif
LindaLunda
nono.gif nono.gif nono.gif Betty... det är inte Jul än !!!! Vill INTE ha snö nu!
Linda
MariaS
Inte bra för köttbullediggare att det kommer snö. Gillar INTE....läget
Betty
CITAT (LindaLunda @ 13-11-2007, 08:45) *
nono.gif nono.gif nono.gif Betty... det är inte Jul än !!!! Vill INTE ha snö nu!
Linda

Fattar inte hur ni kan föredra mörker, regn och rusk no.gif i stället för ren och vit snö som lyser upp - och så luktar snö så friskt och gott! flirting.gif

CITAT (MariaS @ 13-11-2007, 08:46) *
Inte bra för köttbullediggare att det kommer snö. Gillar INTE....läget

Vaddå köttbullediggare??? Jag med gillar köttbullar - och snö! rolleyes.gif
*Ulrica*
bravo.gif åh! det snöar här med! kram1.gif fint! yes.gif mysigt! yahoo.gif

jag gillar snön..... ninja.gif
LindaLunda
CITAT (Betty @ 13-11-2007, 08:56) *
Fattar inte hur ni kan föredra mörker, regn och rusk no.gif i stället för ren och vit snö som lyser upp - och så luktar snö så friskt och gott! flirting.gif

Men ... men ... men ... vag vill ha SOMMAR Ju ranting.gif !
Linda
Betty
CITAT (LindaLunda @ 13-11-2007, 09:03) *
Linda

Ja vem vill inte det slap.gif Men så här års får vi ju inte välja på det! biggrin.gif

*Ulrica*
CITAT (LindaLunda @ 13-11-2007, 09:03) *
Ja, det såklart! yes.gif Men hellre snö än mörker, regn och lera....
Kathy
Snöslask, underkylt, -0,4 grader, grått, grått, snöslask, halt, underkylt, grådask, molnigt, snöslask, ruggigt, snorhalt, disigt, ruggigt, eländes elände...................
Ungefär såhär är det i Stockholm idag. crying.gif
*Ulrica*
bravo.gif Den här bilden tog jag nyss genom vardagsrumsfönstret....
[attachment=9477:snöinovember.jpg]
Kathy

[attachment=9478:snö.JPG]

Fotot taget från mitt vardagsrumsfönster idag kl 10:40.
Lars-Olof Arvids
Nu snöar det här i Stenungsund också! wub.gif Fast så vitt som på era bilder är det inte än. Jag vill gärna ha lite snö som lyser upp i den här mörka årstiden. Hellre halt och glatt än att gå i lera och sörja.

Olle
Huggorm
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 13-11-2007, 10:48) *
Nu snöar det här i Stenungsund också!

Säg inte så där! Nu snöar det tydligen i både Stenungsund och Trollhättan, det borde bara vara en tidfråga innan det kommer här i Munkedal också. Vill verkligen inte se någon snö ännu, det är ju en månad för tidigt!

Edit: Jaha, nu har det hunnit hit också...
Tosan
CITAT (Betty @ 13-11-2007, 08:56) *
Vaddå köttbullediggare??? Jag med gillar köttbullar - och snö! rolleyes.gif

Å för att inte tala om den råkalla luften, det blir mycket behagligare när det kommit snö, både ljusare och mindre råkallt.
Nu ser jag ju när jag ska ut å mata fåglarna, det gjordet jag inte för några veckor sen.
Men du får komma hit å hämta snö betty, vi har fått en hel del.
inglan
Vi fick lite puder här också, men än kan det gärna vänta en månad för mig. Men jag gillar snö och kallt framför den vinter vi brukar ha - regn och rusk. Det blir ju så ljust och vackert, rimfrost och sol! Visst är det vidunderligt fint! tummenupp.gif Jag är faktiskt glad att jag inte bor där det alltid är sommar, skulle inte orka med trädgårdsjobb året runt, skönt att få ta det lite lugnare och kura inne med en bra trädgårdsbok och planera för nästa säsong! rolleyes.gif
Men nu hade det gärna fått vara några grader varmare, när jag har en ledig dag och jag har ett helt gäng lökar som måste i jorden, tur man har järnspett... biggrin.gif
Slipper putsa fönster idag också, så skönt! giggle.gif
herkules
bästa årstiden är nu! åka skidor, hundspann, dricka varm choklad sittandes i en snödriva, elda i öppna spisen, pimpla fisk när isen lagt sig.
tummenupp.gif
Piccante
Men usch!!!! snöar vid västkusten, bara det inte drar in över land fear.gif Kan i och för sig hålla med om att det blir ljusare med snö men det räcker med 1mm snötäcke, inte en flinga mer. Men jag väntar på våren nu så jag hade hellre sett sol och värme.... crying.gif
Kathy
CITAT (herkules @ 13-11-2007, 11:38) *
bästa årstiden är nu! åka skidor, hundspann, dricka varm choklad sittandes i en snödriva, elda i öppna spisen, pimpla fisk när isen lagt sig.
tummenupp.gif

Ja, jag skulle gärna åka hundspann till jobbet. w00t.gif
Magdis
Vi har ganska mycket snö nu men temperaturen är verkligen på gränsen till att allt ska bli slask istället. Sånt väder hatar jag! sad.gif
Pinglan
Hej! ja ÄNTLIGEN har vi i stockholm åxå fått lite snö, det är så vackert ute nu, jag älskar snön, det piggar upp tillvaron lite. bravo.gif
Betty
CITAT (Tosan @ 13-11-2007, 11:19) *
.../Men du får komma hit å hämta snö betty, vi har fått en hel del.

Tack men nej tack! rolleyes.gif Jag hinner nog få allt jag behöver och säkert mer därtill vad det lider. biggrin.gif
Är bara lite avis när jag ser att både skåningar och västkustborna redan hunnit få mer snö än oss här uppe i norr... det är ju så himla mörkt och trist här innan snön lagt sig.
Framåt vårvintern kommer jag att klaga och gnälla för att tulpanerna blommar där nere innan vi ens har blivit av med snön och fått vår här uppe... whist.gif
Tosan
Ja precis, vi har ju några månader taskigt skoterföre som vi kallar sommar whist.gif
Betty
CITAT (Tosan @ 13-11-2007, 13:03) *
Ja precis, vi har ju några månader taskigt skoterföre som vi kallar sommar whist.gif

rotfl.gif
LindaLunda
yahoo.gif Det smälter!!! yahoo.gif
Linda
MariaS
Här me. Men det kommer nytt i byarna då och då. Fast de har lovat varmare väder imorgon.
Anma
Vill ha snö... men får vänta som vanligt! Där vi bodde förut är det snö... sad.gif
MariaS
Snöar fortfarande! -cry-.gif Men det smälter också.
Anma
Nu har vi liiite snö... Vägarna är vita, men gräset tittar fram ännu. Brukar det inte vara tvärtom?! smile.gif
Lars-Olof Arvids
I mina marker utanför Svenshögen är det ca 5-10 cm snö nu på morgonen. Fantastiskt vackert, så länge det nu varar. Nere i Stenungsund är det mindre, men i alla fall vitt på marken. Jag hoppas att snön blir kvar ett tag, även om det är lite jobbigt att cykla när man har över en mil till jobbet.

Olle
*Ulrica*
Här fortsätter det att snöa, det smälte bara lite ute på vägen igår... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon