Full version: Pirrar i kroppen...
Kajsa i Arvika
Idag ska jag så!!! har hämtat in krukor och jord.. (Älgens såjord såklart..) nu står 36 krukor på köksbordet och drar till sej vatten... Spänningen stiger... crazy.gif Vilka sorter ska jag så först?!?!? giggle.gif

Får skynda mej nu så att jag kan skicka in ev överblivna fröer till fröbytarlistan sen.. 26 nov var det..
*Ulrica*
VA? Redan? -fear-.gif Ska jag få panik nu? Är jag sent ute som ska vänta till januari? dunno.gif
Vad sår du nu? ohmy.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, det undrar jag med! Ulrica, ta det lugnt bara. smile.gif Även om du satsar till 150%, vågar jag påstå att det är alldeles för tidigt att så de intressanta sorterna du räknar upp i en annan tråd. Åtminstone de flesta av dem, jag har inte haft alla. Du kan lugnt se till att bli färdig med din fina förkultiveringsanläggning först. biggrin.gif Själv brukar jag inte börja så förrän i februari.

Olle
MariaS
Hmmm wink.gif Skulle ju kunna titta på några pelargonfrön nu ja. Sen var det nog ett och annat vedartat frö som skulle ner. Fick föresten några nya aloesticklingar med posten idag också. Får nog gå och blanda såjord nu...
renate
Det ända jag kan tänker mig att så nu är träd eller buskar.För perenner är det alledes för tidigt.Tigast januari/februari.
Jag har några oxelfrö som inte kommit i jorden,det går inte att får tag i såjord här.Har lite gammal såjord kvar men inte lust att sår.
*Ulrica*
Hur gick det nu då Kajsa? Vad var det du sådde? *nyfiken*
Gåsis
Jag är oxå nyfiken på vad kajsa sått, men jag tror inte hon sått annat än det som vill ha kyla för att gro. Det är skönt med jord under naglarna.

/Åsa
Kajsa i Arvika
Jaaaaa gåsis, visst e det "vinterfröerna" jag börjat med... giggle.gif Krukorna ska ut på balkongen ikväll och sen får man vänta på snötäcket som bäddar om dem för vintern.. kom ett par flingor här idag men inget som ligger kvar..

Vad jag sådde? Det bidde några olika clematis, olika aklejor, Desmodium canadense, Epipactis palustris, Vitt humleblomster, Streptopus amplexifolius, Sedum, Penstemon venustus, Lavendel "Provence blue", Codonopsis lanceolata, Seseli gummiferum, Penstemon tenuis, Lysimachia yunnanensis och lite annat smått och gott..

Vet att inte såtiden e den bästa för alla kanske men försöker "bli av med" en del påsar.. Gror det så gror det, inte mer med det.. coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon