Full version: Ny här
uthusmusen
Hej alla hoppas att vi kan bli vänner saknar gamla AoT där jag av någon anledning inte får vara med längre ??? (Är en snäll en så det är inte därför! ) Har så jobbigt med november och nu är det snöglopp också. Har blivigt van att kuna skriva lite till förstående likasinnade så nu är jag så abstinent att jag skakar från svans till nos... Det var ju rätt lätt att gå med här fast jag fattar inte om jag gör rätt ännu??? Är inte någon data nörd, så det är et stort osäkert steg att pröva något nytt. Hur står man ut med nvember? Kan ju inte ens kratta löv i SNÖ. alien.gif
Gillan
Hej och välkommen hit utomhusmusen!

Och nog verkar du ha gjort rätt alltid. Jag ser i alla fall vad du skrivit biggrin.gif

Vad man gör i november när abstinensen är som värst? Jo man sätter sig lugnt till rätta och inväntar januari då man kan börja odla igen sleep.gif . Under tiden fördriver man tiden med att läsa här och ev skriva upp allt man ska skaffa frön till yes.gif

Ha en bra nov-dec, snart ljusnar det tummenupp.gif
LindaLunda
Hej!
Här är en till som flytt AoT.... känner igen din signatur.
Vi var oerhört välkomnade när vi kom hit och det är du med!
Linda
boopan
hej och välkommen jag smet bara in här en höstdag och blev kvar .vad jag gör för att överleva till våren ,går på bibblan och lånar varända trädgårdsbok och sitter och drömmer hihihi.
Irene_L
Hej och välkommen hit! blomma.gif

Om du undrar över något så är det bara att du frågar! yes.gif
Azola
Hej och välkommen till oss! rose.gif
Tosan
Hej och välkommen!
I november går man i ide, drömmer om våren, beställer fröer och rosor och pysslar om övervintringarna...
Betty
Hej och välkommen! Hoppas du ska trivas smile.gif
kerstin z5-6
Finns fler i Hasselbackeskogen från Aot här smile.gif Välkommen hit med smile.gif
ewa zon 3
Välkommen till Odla smile.gif
För att göra livet lite roligare i november så har jag sått lite vildpelargonfröer och tänt lysrören i uterummet.

/Ewa
renate
Hej och välkommen här på Odla,ja vad gör man i november,det fråger jag mig med. Inte jobbar i trädgården,den vilar nu. Jag jår promenader i skogen här rundomkring varje dag i ur och skur.Går till bibliotek,läser och sitter vid datorn.Ska sortera alla mina rosor och lägger ut på nätet,när nu det bli av.Går på gympa 1 gång/vecka.Det finns massor,kollar in vilka rosor jag vill ha(alla med det går inte). Som pensionär har jag tid till allt det där.Jo och se halva november har redan gått.
Det är ingen som blir utesluten från AOT forum,har du problem med inloggning vänd dig till denna adressen.
inloggning@aot.bonnier.se
Biggan_
Hej o välkommen säger också jag! Hoppas du kommer att trivas här! rose.gif
Villa Blåkula zon 7
Hej och välkommen , jag har också flytt AoT för en vecka sedan och känner att det finns en hel del att läsa nu när höstmörkret lägger sig.Irene rose.gif

Hej och välkommen , jag har också flytt AoT för en vecka sedan och känner att det finns en hel del att läsa nu när höstmörkret lägger sig.Irene rose.gif
Siv i Bollnäs
Välkommen uthusmusen!
Och: renate - visst har vi blivit uteslutna från AoT? Jag har åkt ur så det visslade om det och efter sju sorger och åtta bedrövelser och många kontakter med deras inloggningsnissar, fick jag äntligen komma in igen. Men vad har hänt nu? Nu är det lika illa igen och jag kan inte skriva ett inlägg med en fråga eftersom det står att jag inte är inloggad fast jag är det???
Siv fear.gif
AnnammA
Välkommen hit! rose.gif

Slänger de verkligen ut folk från AoT??? Det var ett tag sedan jag kollade min sida där, för jag har mest varit på odla. Men då finns kanske inte heller jag kvar där...Hm.
kerstin z5-6
Nja .. det handlar nog mer om att många har problem med att komma in ..
lyckero
I november byter och beställer man fröer, njuter av vilan och förtränger att man aldrig kan få plats med alla frösådder man vill sätta i januari när de ska skolas om i april-maj...
Här är också trevligt. Välkommen hit.
Lyckero
Monaxe
Är oxå fd AoT are, blev så varmt välkomnad här så det fortfarande värmer i hjärtat när jag tänker på det! Det kan kännas mycket som är knepigt när man börjar här, men det klarnar allt eftersom. Det är bara att slänga ut en fråga så får du svar. Jag har fortfarande massor kvar att lära, men varför ha bråttom...
zissi
Välkommen hit uthusmusen!!
Ett litet förslag: gå in på Recept o där finns rubriken De mest onyttiga o kaloririka saffransbullar ni kan tänka.
En vitamininjektion för själen är dessa snurror. Hoppas du gillar att baka då förstås. Det finns många bra recept på lite nyttigare rätter också på receptavd. här på Odla. Kroppen måste ju också ha sitt.
Jag gör lite annat än äter även om det inte låter så.
Tycker du om att promenera o ev. kan lura med dig en kompis så känns det ju så väldigt "gött" efteråt tycker jag. Jag har min lurventuss som jag måste ut med i ur o skur, men det är jag evigt tacksam för.
Ja du musen, jag hoppas iaf att denna höst ska bli så bra som möjligt för dig. Det finns så många trevliga människor här på odla som förhoppningsvis kan hjälpa dig lite på traven.
Mvh zissi kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon