Full version: Christine Hélène
Anders Roslagen
Den kom upp på AoT´s forum i somras i arbete med Rosenlistan, men det var ingen annan där och då som hade den.

Det som verkar så lovande med den är att det är en Rosa helenae-hybrid som ska vara kontinuerligt blommande med små blommor i samlingar, betecknas som mycket härdig i Tyskland. Eventuellt är den 50% Ghislaine de Feligonde. Jag beställde den från Schultheis i våras och den har nog inte fått så bra plats när jag tänker efter, får se om den ska flyttas.
Den kan bli tre meter hög, doftar lätt och får runda små brandgula nypon. Allt låter så bra, jag hoppas att den visar sig vara härdig.

Christina i Taxinge~
Spännande!
Alla härdiga klättrisar mottages med förtjusning!

Du måste m a o avlägga rapport nästa säsong!

Helenavborg
Har också sett den hos Schutheis och varit sugen på att skaffa den. Ska bli spännande att höra din rapport!
AnnammA
Intressant ros...
Anna NV Uppsala
Den rosen önskar vi lycka och välgång... och gärna att hon med förtjusning skickar ut rotskott och är lätt att rota sticklingar av. hehee...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon