Alexander-VG-zon3
hej hej

ni som bor norr norr norr , där det blir riktigt kallt även på dagen typ Kiruna . hur gör ni när ni ska ta hem era nyfödda från BB ??

kanske en dum fråga , men med tanke på att jag bor här hmm confused.gif typ

fortsatt trevlig kväll
kerstin z5-6
där det blir riktigt kallt även på dagen typ Kiruna hihi smile.gif

När min son skulle hem var det inte så kallt -bara -10 i april -men vi bär ut dem till bilen smile.gif
Magdis
När vi åkte hem från BB i november förra året var det inte så kallt. Lillen hade på sig en tjock overall och under det hade han flera lager. Det bästa är att klä lager på lager när det är väldigt kallt. Sedan kan man ju bädda ner i en tjock åkpåse i vagnen på väg till bilen och i bilstolen får man lägga en filt över. Sen höll jag mig inne när det var mindre än -20 ute och jag inte var tvungen att gå ut. Maken fick göra sig fri från jobbet och hämta dottern på dagis när det var som svinkallast.
Tosan
Ja, nu har jag ju i runda slängar nånstans en 50 mil kvar till Kiruna, men det kan bli rätt kallt även här...
Man får ju se till att klä ungarna för det första, och blir det mycket kallare än -20, neråt en -30, -35 kan man lägga en filt över ansiktet när de är riktigt små så de slipper dra i sig så mycket kall luft. Ofta bär man dem ju i babyskydd till bilen, har man då solskyddet på blir det en liten koja där inne om man lägger över.
I vagnen var -20 inga bekymmer, en rejäl åkpåse, bra mössa och bra vantar och vindskyddet uppe.
Då ska vi ju komma ihåg åxå att vi har väldigt torr luft här uppe vintertid. Jag törs nästan lova att -35 här är behagligare än -20 hos dig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon