Full version: Citera del av svar
Monica i Nässjö
Ja, hur citerar man bara en del av ett inlägg? Jag provade att bara ta bort den text jag inte ville ha med men då försvinner citeringsrutan. Och när jag ändå är på gång, hur citerar man från olika inlägg i samma svar?
KURT
CITAT (Monica i Nässjö @ 15-11-2007, 15:51) *
Jag provade att bara ta bort den text jag inte ville ha med men då försvinner citeringsrutan.

Du får inte röra de delar av inlägget som har s. k hakparenteser ]][][[[]
Alba
Hur man citerar fler inlägg har varit på tapeten förut.
Jag lägger in en länk så kan du själv se.......det var så mycket att upprepa.Lägga in flera citat.

Betr. att korta ner ett citat så har vi även diskuterat detta....hittar tyvärr inte länken. Ibland är det en jättelång text och man vill för enkelheten förminska den.....dock utan att ändra på meningen i citatet. Det fanns många svar då på hur man kan / får minska ner ett citat.

Vi kom fram till att göra så här:

/........./ både i början och i slutet av citatet för att markera att man kortat ner det.

Detta sätt förekommer tydligen på andra forum.
Betty
Jag brukar skriva så här om jag tar bort delar av ett inlägg i början: .../ och /... i slutet av citatet
och som sagt, ta inte bort [ quote ] och [ / quote ] som finns först och sist i citatet.
Monica i Nässjö
CITAT (Betty @ 15-11-2007, 15:35) *
/och som sagt, ta inte bort [ quote ] och [ / quote ] som finns först och sist i citatet./

Tack alla, jag börjar så sakteliga förstå. Men mer än två citat fick jag inte till.
Berith
Man ska tydligen läsa alla trådar innan man svarar. slap.gif giggle.gif Tipsade dej i en annan tråd om hur man citerar flera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon