Full version: Gökuret
gammelnalle
Ogrundliga äro vissas vägar..
Nu har jag fått ett önskemål att JODDLA!!!! Huva!! och det skulle vara till just Gökuret...

OH hemska tanke!! Där får man för man öppnar truten och frågar publiken vad de vill höra...
Att man aldrig lär sig...

Mtt googlande har inte givet något bra resultat... ATT AB har sjugit in den visste jag sen tidigare och även HUR den skall låta.. (fanns även et smakprov´där man kunde ladda hem låten fär 1,33 euro---)
Men nu är det texten som önskas.

Och en kurs i joddlandets ädla konst!!! sweatingbullets.gif coolgleam.gif rotfl.gif

b
lena:-)
Himmel..........JUST den låten sitter jag och letar efter texten till....skall vi på samma kalas kanske?

Vart hittade du smakprovet som man kunde ladda ner?/ typ mera tokdesperat har jag hittat sidan men jag kan ju inte lyssna på den....../ attans!
gammelnalle
CITAT (lena:-) @ 15-11-2007, 16:59) *
Himmel..........JUST den låten sitter jag och letar efter texten till....skall vi på samma kalas kanske?

Vart hittade du smakprovet som man kunde ladda ner?/ typ mera tokdesperat har jag hittat sidan men jag kan ju inte lyssna på den....../ attans!

http://www.mp3winkel.com/shops/mp3winkel/i...bundle_id=61401

din tur att fixa texten!! angel_not.gif

he he he

b
Netha
Gå in på länken och dra fram "knappen" till 31 min30 sek så kan du lyssna på hela låten

Om jag har tur så får jag texten ikväll, annars kan du lyssna och skriva. smile.gif

78-varvare

Skrev av texten

På väggen det sitter en klocka
och i klockan där bor det en gök
en söt liten gök i vårt kök

koko....

Den ropar när maten är färdig
när barnen ska sluta sin lek
och göken är skuren i ek

koko......

Men glömmer man bort att dra upp den
då blir den så skraltig och skral
och man hör det så väl när den gal

koko....
Fixat å klart...har spelat in den på nåt vis....Jag blir alltid så stressad när jag inte klarar av det på sekunden liksom. Nu har jag den inspelad och klar men inget att bränna den på . Tur man har nåt att göra imorgon :-)
Texten går jag nog bet på, den har jag letat efter i ett år nästan.....dock inte dygnet runt. giggle.gif
Man kan ju skriva av texten men det där joddlandet är lite kinkigt ju laugh.gif
Aqvakul
Här är tips på en billig skiva ( 59 kr) med bl.a Gökuret.

http://home.swipnet.se/audiolabstockholm/naxosalice2.htm
Tusen tack Netha och AG42 . men du Netha, hur går själva joddlingen ? Ko ko riolaolaoli, ko ko riolaolaoli, ko ko riolaolaoli, ko ko riolaolaoli, ko ko. ko ko ------- blink.gif
gammelnalle
CITAT (lena:-) @ 15-11-2007, 19:00) *
Tusen tack Netha och AG42 . men du Netha, hur går själva joddlingen ? Ko ko riolaolaoli, ko ko riolaolaoli, ko ko riolaolaoli, ko ko riolaolaoli, ko ko. ko ko ------- blink.gif

ja en länk till joddlingskurs vore bra att ha..

TACK ALLA NI som hulpit tiull..

Jodlla på oddla.nu angel_not.gif

Kan man spara "Bara" gökuret???

mycket frågor blev det....

KRAM
smiley_small_hug.gif

b
Jag spelade in "bara Gökuret" på ljudinspelaren. Ljudet vart liksom varken sämre eller bättre :-)
gammelnalle
Sök: och du skall leta:

http://www.yodelcourse.com/

lesson one verkar då ok ko ko

b
Blomstertanten
Kan se det framför mej , hur hela Odla sitter och joddlar ! rotfl.gif
Tack och lov att man slipper höra det ! giggle.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon