Full version: mördarsniglar kajor
Jan Lindgren
Hej!
Hört om en observation att när kajorna kom till staden i stora flockar så minskade mördarsniglarna markant. Det verkade som kajorna åt upp dem. Finns det någon som sett ett samband mellan mängden kajor och mängden mördarsniglar? Kråkfåglar lär av varandra så om några upptäckt att mördarsniglar är ätliga (åtminstone i brist på annat) så bör vanan spridas. Håller tummarna.
MVH
Jan Lindgren
KURT
Jag tror inte det går att dra något sådant samband. Det finns alldeles för många andra faktorer som påverkar. Man vet ju inte ens hur många sniglar det finns, är det torrt så ser man dem inte. Om man ser kajor äta sniglarna, så kan man dra slutsatsen att de verkligen gör det, men inte ens det har jag hört talas om?
Aqvakul
Låter som jag är illa ute!
Tosan
Det har väl varit några observationer om att kråkfåglar börjat smaka på dem...
Iaf såg vi i somras att skatorna börjat plocka av våra vanliga sniglar. Ett plus för skatorna, hoppas de fortsätter med det så blir vi säkert bättre vänner jag och dem smile.gif
Myosotis
Hade en tam råka en gång som försökte äta en svart skogssnigel EN gång. Det var tydligen fruktansvärt äckligt, han tvättade näbben länge efteråt och gick aldrig i närheten av en snigel igen. Jag har hört att slemmet smakar illa och att bara ankor kan äta dem. Så tyvärr tror jag inte på den fina teorin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon