noranettan
Jaha, jag hittar inte fler bilder på D, E, F utan nu blir det en G-gallica. George Vibert. Den här tillhör de randiga favoriterna. Lite loj i formen - om den inte hade ett mansnamn så skulle jag säga att det är en primadonna på en divan som äter choklad. Stark parfym förstärker den känslan. Den är underbar! (den käre George) De inre kronbladen böjer sig fint mot ståndarknappen. Frisk och fin förstås.

Anette
Kajsa
Härlig den ska jag ha i vår, först för ränderna och så står det hos Rosenposten att den bara blir 50 - 90 cm en fram kantros tänkte jag mig, vad säger du Anette stämmer det ?
noranettan
Jag har bara haft min 2-3 år - också från Rosenposten- och den är ~1 meter. I Rolf Ginstmarks "Roserier" står det att den bli 1,5 meter och i Botanican 1,2 meter. Men det är ändå inte jättehögt.....eller? Jag tänker att Camaïeux blir lägre, men den har du väl redan.
Sommartorparn
Kul att hitta den här tråden.
Jag funderar på om George Vibert skulle passa ihop i en blandad liten häck tillsammans med Rose de Recht.
Vad tror du om det? Passar färgen? Passar växtsättet? Är den kinkig?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon